تعریف پادکست گزینه ای محبوب در فضای دیجیتال

تعریف پادکست گزینه ای محبوب در فضای دیجیتال

sobhan
در این مقاله با تعریف پادکست که یکی از محبوبترین گزینه ها در فضای دیجیتال میباشد در خدمت شما هستم.

تعریف پادکست

 با پیشرفت کسب و کار اینترنتی پادکست یا پادپخش یا تدوین صوتی ، انتشار مجموعه ای از پرونده هایی رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از خوراک Feed صورت می گیرد.
این روش ارائه محتوا در سال 2004محبوبیت و گسترش یافت و گاه به آن رادیو اینترنتی نیز گفته می شود.

Podcasts are a popular digital option - تعریف پادکست
مهمترین ویژگی های پادکست

  • افراد محتوا را همانند رادیو دریافت نمی کنند و مطالب به آنها تحویل داده نمی شود. بلکه آنها بر اساس نیاز خود تحویل می گیرند.
  • کاربر در هر زمان و مکانی قادر به استفاده از محتوای صوتی خواهد بود.
  • محتوا پس از دریافت از اینترنت , بدون نیاز به ارتباط با اینترنت قابل استفاده خواهد بود.
  • امکان شنیدن هر بخش و جلو یا عقب بردن محتوا وجود دارد.
  • نیازی به مراجعه به وبگاه های مختلف نیست و با تنظیم نرم افزار و افزودن نشانی پادکست به فهرست , کپی محتوا به رایانه و پخش آن به طور اتوماتیک انجام شده و همیشه آخرین و جدیدترین اطلاعات را در دستگاه پخش محتوای صوتی خود خواهد داشت.

این ویژگی ها باعث شده از ژانویه 2018 تا می 2019 استفاده از اپلیکیشن موبایل در گوش دادن به پادکست بیش از 60 درصد افزایش پیدا کند.

پادکست گزینه ای محبوب در فضای دیجیتال

آمار جالب در مورد پادکست

تحقیقات در بازاریابی مشخص نمود 35 درصد از شنونده ها محصولاتی را خرید نموده اند که از طریق تبلیغات پادکست برای اولین بار با آنها آشنا شده اند.

41 درصد پادکست ها در نتیجه پیشنهاد مقالات و وبلاگ ها , 24 درصد توسط دوستان , 16 درصد از داخل اپلیکیشن های متنوع , 14 درصد اعضای خانواده و 4 درصد توسط همکاران توصیه می شود.

تحقیقات نشان داده است یک سوم متولدین سالهای 1360 تا 1375 بیش از 5 بار در هفته پادکست گوش می دهند و 50 درصد در حال رفت و برگشت این کار را می کنند و 42 درصد در خودروها از آن استفاده می برند.

محبوب ترین پادکست ها کمدی , آموزشی , تاریخ و داستان های واقعی است.
در 72 درصد پادکست ها تبلیغ وجود دارد که 33 درصد آن اثر بخش است.

پادکست آموزش حضور در نمایشگاه 4

پس اگر کسب و کاری دارید که نیاز به تبلیغ شدن دارد, پادکست ها هم می تواند گزینه ای کاربردی برای شما باشد. به شرط آنکه از آمارها و تحلیل های این مقاله و سایر مقالات استفاده نموده و از این ابزار به مانند سایر ابزارهای موجود در دیجیتال مارکتینگ به درستی و در جای خود استفاده نمایید. یکبار دیگر تاکید می کنیم ما نباید از همه ابزارهای موجود برای کارمان استفاده کنیم. بلکه باید ابتدا ابزارهای مناسب و متناسب کسب و کارمان را شناسایی و سپس در زمان مناسب با کاربردی مناسب برای افراد مناسب استفاده نماییم.

در دل این آمار و ارقام ارائه شده مطالب بسیار زیادی وجود دارد که نباید به سادگی از آنها گذشت.

به طور مثال وقتی گفته می شود که یک سوم مخاطبان پادکست متولدین سالهای 1360 تا 1375 می باشند. پس باید مطالب برای این رنج سنی متناسب با آنها تولید گردد. و اگر می خواهیم از این ابزار استفاده کنیم باید ببینیم مشتریان ما در حال و هوای گوش دادن به پادکست هستند یا خیر و یا وقتی گفته می شود 52 درصد در حال رفت و برگشت و 42 درصد در خودرو به پادکست گوش می دهند باید بپذیریم که این افراد معمولاً چون در حرکت رفت و آمد هستند نباید بیان مطالب ما با پیچیدگی همراه باشد و باید سعی گردد این مطالب ساده و روان ارائه شود.

چگونه بیاموزیم، اصلاح تفکرات غلط در یادگیری
پس این آمار و ارقام برای تفکر ارائه می گردد تا بتوانیم از این ابزار به بهترین شکل آن استفاده نمائیم.

امیدواریم این محتوا به کار شما بیاید. ما را در شبکه راسته بازار حامی کسب و کارهای کوچک و متوسط دنبال نمائید.شما می توانید با مراجعه به این سامانه و بخش یادبگیر از سایر محتواهای آن استفاده کنید.

برای موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به یک مشاور کسب و کار خبره و با تجربه است ، پس برای مشاوره با دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاوره کسب و کارهای اینترنتی ، همین حالا اقدام کنید.

بنر مشاوره سایت دکتر میرمهیار میرصالح پور

برچسب ها  :

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است