کسب و کارهای کوچک با سرمایه بسیار کم

کسب و کارهای کوچک با سرمایه بسیار کم

sobhan

اگر شما هم رویای داشتن کسب و کارهای کوچک با سرمایه بسیار کم را در سر دارید در اینجا 23 گزینه از شغل های پردرآمد با سرمایه کم را بررسی خواهیم کرد پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در ابتدا بهتر است برای شروع نکات زیر را در نظر داشته باشید!

برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک با سرمایه بسیار کم بدون نیاز به سرمایه از خلاقیت توان استفاده کنید.
به دنبال ایده‌های تجاری مبتنی بر خدمات باشید، زیرا این ایده‌ها اغلب سختی کمتری نسبت به مشاغل مبتنی بر محصول دارند.
در نظر بگیرید که آیا می‌توانید با سرگرمی یا مهارت‌های حرفه‌ای خود کسب و کارهای کوچک که نیاز به سرمایه اولیه ندارند راه اندازی کنید؟.

برای بسیاری از افرادی که روحیه کارآفرینی دارند، اولین دلیلی که چرا رویاهای تجاری خود را دنبال نمی‌کنند، هزینه‌های قابل توجهی است که با راه اندازی یک کسب و کار مرتبط است. با این حال، بسیاری از کسب و کارهای کوچک با سرمایه بسیار کم راه اندازی می شوند، وجود دارند که می‌توانید امروز با بودجه کم یا بدون بودجه راه‌اندازی کنید، به شرطی که تلاش و اراده داشته باشید.

1-تولید محتوا یکی از مناسب ترین مشاغل کوچک پردرآمد که نیاز به سرمایه ندارند

تولید محتوا

اولین شغل از مشاغل پردرآمد با سرمایه کم تولید محتواست. رسانه‌های اجتماعی فرصت مناسبی را برای متخصصان خلاق مانند نویسندگان و طراحان گرافیک ایجاد کرده است. آنها می‌توانند از استعداد خود برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا و قابل اشتراک‌گذاری برای مشاغل و رسانه‌ها استفاده کنند. برای یادگیری روشهای ترویج محتوا در فضای مجازی به این آموزش مراجعه کنید.

2- دستیار شخصی یا مجازی یکی از کسب و کارهای کوچک که با سرمایه کم راه اندازی می شوند

در همین راستا، تقاضای زیادی برای کسانی که مهارت‌های سازمانی خوبی دارند، از طرف کارآفرینان دیگری که در حال رشد کسب‌وکار خود هستند، وجود دارد و از کسب و کارهای کوچک بدون نیاز به سرمایه هستند. آن‌ها می‌خواهند روی وظایف با بازدهی بالا تمرکز کنند و یک دستیار شخصی یا مجازی بسیاری از وظایف منشی را بدون حضور در محل انجام می دهد. این افراد اغلب از خانه برای مشتریان مختلف کار می کنند، تقویم ها را پیگیری می کنند، ترتیبات پرواز را انجام می دهند و کارهای اداری را برعهده می‌گیرند. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با انواع کسب و کار کوچک با دکتر میرصالح پور مشاور کسب کار کوچک در تماس باشید.

3- خدمات برنامه ریزی مراسمات یکی از شغل های پردرآمد با سرمایه کم

اگر فردی بسیار منظم، دقیق و عاشق برگزاری مهمانی‌ها هستید، ممکن است شخصیت مناسبی برای راه اندازی یکی از کسب و کارهای کوچک که نیاز به سرمایه اولیه ندارند آماده باشید داشته باشید. شما می‌توانید با کار برای عروسی، جشن تولد و گردهمایی‌ها‌، میزبانی یک مهمانی هیجان انگیز را برای دیگران آسان کنید. برنامه‌ریزی چند مراسم به شما کمک می‌کند تا تجربه مناسبی داشته باشید.

4-انجام وظایف شخصی دیگران

بیشتر والدین شاغل، بین مراقبت از فرزندان و انجام مسئولیت‌های حرفه‌ای‌شان، زمان بسیار کمی برای انجام کارهای شخصی مانند خرید مواد غذایی، بازگشت به مرکز خرید یا ارسال بسته‌های پستی دارند. یک فرد با انگیزه می‌تواند به این وظایف وقت‌گیر برای مشتریان رسیدگی کند و روزهای آنها را برای انجام کارهای مهمتر آزاد کند. هنگام تعیین نرخ های خود، هزینه رفت و آمد را در نظر بگیرید، که می‌تواند ساعتی یا براساس میزان کار باشد.

5- داور حرفه ای

بله، این واقعاً یکی از کسب و کارهای کوچک بدون نیاز به سرمایه است. اهمیت نقدهای خوب برای شرکت ‌های بزرگ و کوچک از بین نرفته است. بسیاری از شرکت‌ها محصولات و خدماتی را به افراد ارائه می‌دهند تا بتوانند نظری درباره شرکت بنویسند. آنها یک بررسی خوب اما مهمتر از آن صادقانه می‌خواهند. آنها برای وقت شما یا با بررسی هزینه می‌پردازند، و شما می‌توانید چیزهای جدید را امتحان کنید، کتاب های جدید بخوانید، با آخرین فن‌آوری و خیلی چیزهای دیگر آشنا شوید، همه اینها در حالی است که برای این کار پول دریافت می کنید.

6- مشاور شبکه های اجتماعی یکی از کسب و کارهایی که با سرمایه کم راه اندازی می شوند

شرکت‌های بزرگ‌تر می‌توانند یک آژانس یا کارمند تمام وقت برای مدیریت حساب‌ها و وبلاگ‌های فیس‌بوک و توییتر خود استخدام کنند، اما کسب و کارهای کوچک با سرمایه بسیار کم اغلب باید از رسانه‌های اجتماعی خود نگهداری کنند. با بسیاری از مسئولیت‌های دیگر، ممکن است صاحبان کسب‌وکار بیش از حد شلوغ باشند تا بتوانند یک استراتژی عالی برای رسانه‌های اجتماعی خود ارائه دهند. پس شما به عنوان یک مشاور، می‌توانید به آنها کمک کنید تا بهترین تاکتیک‌ها، زمان‌بندی ارسال و محتوا را برای مخاطبان هدف خود تعیین کنند. با افزایش تعداد فالوورهای آنها، کسب و کار شما نیز بهبود می‌یابد.

7- دوره‌های آنلاین و تدریس خصوصی از دیگر مشاغل پردرآمد با سرمایه کم

به چه چیزی علاقه دارید؟ ورزش؟ آشپزی؟ تدریس زبان؟ اگر از مهارت خاصی بهره‌مند هستید، می‌توانید با ارائه کلاس‌های مجازی به دیگران و آموزش دادن به آنها از یکی از کسب و کارهای کوچک که نیاز به سرمایه اولیه ندارند کسب درآمد کنید. بسته‌های آموزشی و فیلم‌های قابل دانلود ایجاد کنید یا کلاس‌های اسکایپ را برای تدریس خصوصی یا گروهی برای کارآموزان خود برگزار کنید. گزینه دیگر برای مربیان مشتاق، راه اندازی یک سرویس تدریس خصوصی یا خانگی است.

8- آشپز شخصی یکی از بهترین ایده های کسب و کارهای کوچک که نیاز به سرمایه اولیه ندارند!

این تجارت شما را ملزم به برنامه‌ریزی و تهیه وعده‌های غذایی هفتگی یا روزانه برای مشتریان خود می‌کند، بنابراین مهارت‌های آشپزی قوی و دانش کاری در مورد تغذیه و رژیم‌های غذایی خاص ضروری است. لزوماً نیازی نیست که از مدرسه آشپزی فارغ التحصیل شده باشید، اما گذراندن برخی کلاس‌های آشپزی اعتبار شما را افزایش می دهد. همچنین ممکن است مجبور باشید به سوپرمارکت‌ها و خانه‌ مشتریان رفت و آمد کنید، مشتریان شما باید هزینه مواد تشکیل دهنده را علاوه بر هزینه خدمات شما نیز را پوشش دهند. برای مشاهده آموزش ورود به صنعت بزرگ خوراکی به این آموزش مراجعه کنید.

9- خدمات ترجمه

خدمات ترجمه

اگر به زبانی دوم مسلط هستید، می‌توانید کار تبدیل کلمات نوشتاری و گفتاری از یک زبان به زبان دیگر پیدا کنید. شما می توانید خدمات مستقل خود را راه اندازی کنید و خود اقدام به بازاریابی برای کسب و کار خود کنید. مدارس، بیمارستان ها، دادگاه ها و مراکز کنفرانس مکان‌هایی هستند که ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشند و بتواند از آنها کسب درآمد کنید.

10- آموزش نرم افزار

آیا در یک برنامه نرم افزاری بسیار تخصصی مهارت دارید؟ تقاضای زیادی برای آموزش از طرف افراد تازه‌کار و حرفه‌ای وجود دارد که به دنبال گسترش مهارت‌های خود هستند. برای این کار کافیست کارگاه‌های گروهی کوچک یا جلسات خصوصی را برنامه‌ریزی کنید و هنگام ارائه یک آموزش کامل از برنامه، ساعتی دستمزد خود را حساب کنید. صبوری و شخصیت عالی در این کار بسیار اهمیت دارد.

11- آموزش موسیقی

برای افراد که مهارت موسیقی دارند، ارائه درس به دیگران که می‌خواهند ساز جدیدی بیاموزند، می‌تواند منبع درآمد بسیار مناسبی باشد. اگر پیانو تدریس نمی کنید، دانش‌آموزان احتمالاً می‌توانند سازهای خود را برای درس‌های ساعتی به خانه شما بیاورند. نت‌های موسیقی یا کتاب‌های آهنگ را در ژانرهای مختلف و در سطوح مختلف تهیه کنید تا بتوانید انتخاب گسترده‌ای را برای مشتریان بالقوه خود ارائه دهید.

12- مشاور محیط زیست

در چند سال گذشته، کسب و کارها در سراسر دنیا نگاه دقیق‌تری به اثرات زیست محیطی خود داشته‌اند. با این حال، راه‌حل‌های تجاری سازگار با محیط زیست، حتی برای بزرگ‌ترین شرکت‌ها، اغلب بسیار گران هستند، و کسب‌وکارها در هر اندازه به دنبال کارشناسانی هستند تا به آنها مشاوره دهند. مشاوران محیط زیست از طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها، از مدیریت گرفته تا مهندسی هستند، و این به بدان معناست که مهارت و تجربه‌ی عملی مهم‌تر از یک مدرک خاص دانشگاهی است.

13- خدمات حسابداری

برخلاف تصور رایج مردم، برای کار به عنوان یک حسابدار مستقل، نیازی نیست که یک حسابدار رسمی باشید. تنها چیزی که نیاز دارید مهارت در اعداد و دانش عملی وظایف حسابداری اساسی است (البته مدرک کاردانی حسابداری یا تجربه تجاری معادل آن ترجیح داده می‌شود). این موارد برخی از خدماتی هستند که می‌توانید به عنوان یک حسابدار آزاد ارائه دهید:

  • نگهداری نرم افزارهای حسابداری و سیستم‌های بایگانی
  • صدور صورت‌های مالی
  • ایجاد ترازنامه
  • پردازش حقوق و دستمزد

14- ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

اگر در زمینه بازاریابی تجربه دارید، یک آژانس بازاریابی دیجیتال انفرادی، یک ایده تجاری کم هزینه است که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان آن را راه اندازی کنید. اگر سابقه‌ای در زمینه بازاریابی ندارید اما به این رشته علاقه‌مند هستید، می‌توانید دوره های آنلاین مقرون به صرفه را برای توسعه مهارت‌های خود بگذرانید. یکی از بهترین و در عین حال چالش برانگیزترین ویژگی‌ها در مورد بازاریابی این است که همیشه در حال تکامل است. بنابراین، اگر در یادگیری مهارت دارید، یک شرکت بازاریابی دیجیتال کسب‌وکاری است که می‌توانید سریع و ارزان آن را راه اندازی کنید. برای بهره بردن از آموزش بازاریابی دیجیتال به زبان ساده به این قسمت مراجعه کنید.

15- بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته برای شروع آسان و ارزان است، اما برای موفقیت نیاز به اراده و تلاش در بلند مدت دارد. اساساً، بازاریابی وابسته شامل تبلیغ محصولات و خدمات شرکت‌های دیگر و دریافت پورسانت از کالا‌های فروخته شده توسط شما است. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک وبلاگ یا وب سایت و محصول یا خدمات خاصی است که می‌خواهید تبلیغ کنید. با این حال، برای موفقیت در بازاریابی وابسته، باید بازدیدکنندگان زیادی را به وب سایت خود جذب کنید و آنها را وادار به خرید محصولات یا خدمات از شرکای وابسته خود کنید. برای یادگیری فنون مذاکره در فروش خود می‌توانید به این آموزش مراجعه کنید.

16- مشاور امنیت اینترنت

مشاور امنیت اینترنت

اگر به فناوری اطلاعات، سیستم‌های ارتباطی و رایانه‌ها علاقه دارید، برای کسب‌وکارهای کوچکی که نیاز به ارتقای امنیت آنلاین خود دارند، می‌توانید خدمات ارائه دهید. کمک به صاحبان کسب و کار برای جلوگیری از ویروس ها، هکرها و کلاهبرداران می‌تواند یک تجارت بسیار سودآور باشد، به خصوص اگر مهارت‌های ایمن سازی اطلاعات حساس مشتری و مشتری را داشته باشید.

17-طراحی گرافیک

هر شرکتی برای برندسازی کسب و کار خود و جذب مشتری به ابزارهای گرافیکی و زیبایی بصری به نوعی نیاز دارد. تبدیل شدن به یک طراح گرافیک مستقل به یک کامپیوتر، یک برنامه کاربردی طراحی مانند Adobe Illustrator یا Canva و مجموعه‌ای گسترده از کارهای گذشته شما برای رزومه نیاز دارد. شما می‌توانید انتخاب کنید که طیف گسترده‌ای از خدمات طراحی گرافیک را ارائه دهید، یا می‌توانید خدمات تخصصی مانند موارد زیر را ارائه دهید:

  • طراحی لوگو
  • ساخت تصاویر تبلیغاتی
  • طراحی بروشور
  • گرافیک تی شرت
  • ساخت تراکت
  • طراحی تصاویر فانتزی
  • اینفوگرافیک
  • گرافیک اینستاگرام

18- وبلاگ نویسی

اگر به یک موضوع یا زمینه خاص علاقه دارید و دوست دارید بنویسید یا جلوی دوربین باشید، یک وبلاگ حرفه‌ای راه اندازی کنید. برای داشتن یک وبلاگ، تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر و وب سایت برای شروع است. از طرف دیگر، وبلاگ ها باید در صورت نیاز روی یک دوربین با کیفیت بالا، نرم افزار ویرایش ویدیو و تجهیزات مختلف AV سرمایه گذاری کنند. برای کسب درآمد، می‌توانید فضای تبلیغاتی را در وب‌سایت خود ارائه دهید، حامیان ویدیویی پیدا کنید، یا یک حساب کاربری در یک پلتفرم تأمین مالی مانند Patreon یا Indiegogo ایجاد کنید.

19-خریداری نام دامنه

خریدار نام دامنه یا کارگزار دامنه کسی است که نام دامنه‌هایی را که فکر می‌کنند افراد یا کسب‌وکارها می‌خواهند آن‌ها را تهیه کرده بخرند و سعی می‌کنند آن‌ها را برای کسب سود بیشتر به متقاضیان آنها بفروشد. مانند بسیاری از مشاغل دیگر در این لیست، مفهوم ساده است، اما تبدیل شدن به یک خریدار موفق نام دامنه مستلزم توانایی عمل سریع بر روی روندها و شناسایی دامنه‌های سودآور با مقداری بهره بردن از شانس است.

20- نویسنده رزومه

افراد زیادی در نوشتن رزومه مهارت ندارند و حتی کمتر از آنها، افرادی هستند که از نوشتن رزومه خود لذت می‌برند. تنها چیزی که برای تبدیل شدن به یک رزومه نویس حرفه‌ای نیاز دارید یک کامپیوتر است. برای شروع، می توانید برای یک پلتفرم مستقل مانند Fiverr یا Upwork ثبت نام کنید و خدمات خود را در رسانه های اجتماعی بازاریابی کنید.

21- برنامه ریزی تغذیه

بیشتر مردم عاشق خوردن هستند، اما همه نمی‌دانند که چگونه غذاهای سالم و خوش طعم را با بودجه مقرون به صرفه بپزند. به عنوان یک برنامه‌ریز غذا، وظایف شما شامل ایجاد فهرستی از مواد تشکیل دهنده، نوشتن دستور العمل‌های ساده، ارائه اطلاعات تغذیه‌ای، تهیه برنامه بودجه و آموزش مشتریان است.

22- تهیه کننده ویدیو

بسیاری از شرکت‌ها، اینفلوئنسرها و افراد مشهور به ویژه در یوتیوب وجود دارند که می‌خواهند ویدیوهای خود را به کیفیت و سطح بالاتری برسانند، اما مهارت یا تجهیزات لازم برای تولید ویدیوهای با کیفیت بالا را ندارند. اگر تجربه ای به عنوان یک تولید کننده ویدئو، یک نمونه کار خوب و تمایل به کمک به افراد و کسب و کارها برای ایجاد ویدیوهای خیره کننده دارید، تبدیل شدن به یک تولید کننده آزاد یک حرکت شغلی عالی است.

23-فروشندگی اینترنتی کالاهای دست دوم

وظیفه اصلی این کار فروش محصولات دیگران در سایت‌هایی مانند دیوار یا شیپور برای برای دریافت سود از اختلاف قیمت خرید کالا از فروشنده و فروش آن در سایت است. تبدیل شدن به یک فروشنده کالاهای دست دوم اینترنتی ساده و مقرون به صرفه است. اما این پلتفرم‌ها مملو از کلاهبرداران است، بنابراین باید بسیار مراقب باشید که با چه کسی کار می کنید. زیرا ممکن است مسئولیت بسته‌هایی که مشتریانتان دریافت نمی‌کنند بر عهده شما باشد. هنگام فروش و فروش، بیش از حد محتاط باشید و هرگز اطلاعات شخصی مانند کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی را به اشتراک نگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است