روش های ترویج محتوا در فضای مجازی + پادکست

روش های ترویج محتوا در فضای مجازی + پادکست

sobhan

با سلام خدمت شما دوست عزیز ، در این پادکست از مجموعه پادکست آموزش بازاریابی و فروش ، .در این مقاله با پادکست روش های ترویج محتوا در فضای مجازی در خدمت شما هستم.

در دنیای دیجیتال ما دو وظیفه داریم. وظیفه اول تولید محتوا میباشد و وظیفه دوم نیز ترویج و نشر محتواست.

بسیاری از تولید کنندگان در حوزه ترویج و نشر محتوا مشکلات اساسی دارند و به همین دلیل در این مقاله میخواهیم به ترویج محتوا بصورت کامل بپردازیم.

[lwptoc]

اهمیت ترویج محتوا

ترویج محتوا یکی از بخش های مهم بازاریابی محتواست. یادمان باشد که تولید محتوای خوب شرط لازم است اما ترویج این محتوا به نحو درست شرط کافیست و در واقع با ترویج محتوا میتوانیم تیری که با تولید محتوا درست کردیم به هدف برسانیم.

خیلی از مواقع به جای تولید مجتوا باید ترویج محتوا انجام دهیم.

اگر ما ده عدد محتوای خوب تولید کنیم اما نتوانیم آن را ترویج کنیم ارزشش کمتر است از زمانیکه 5 عدد محتوا تولید کنیم اما به درستی ترویج کنیم.

پادکست روش های ترویج محتوا در فضای مجازی

روشهای مختلف ترویج محتوا

ترویج محتوا از طریق شبکه های اجتماعی. برای این کار باید ما یک محتوای متناسب با آن شبکه مورد نظرمان بسازیم. یعنی محتوای ما بر اساس قواعد و قوانین آن شبکه باشد و سپس توزیع کنیم و سپس ترویج کنیم.

حالا شاید بپرسید تفاوت توزیع و ترویج چیست ؟

وقتی شما محتوایی را در یک فضا مثل سایت قرار می دهید ، آن محتوا توزیع شده است اما وقتی با کمی تغییر در رسانه های دیگر باشد ، آنگاه عمل ترویج انجام شده است.

آیا تمام محتوای سایتمان را باید در شبکه های اجتماعی نشر و ترویج شود ؟

این بستگی به استراتژی ما در محتوا دارد. امکان دارد به جای اینکه محتوای خود را در یک شبکه اجتماعی بگذاریم بصورت برعکس کار کنیم یعنی یک تصویر یا بخشی از محتوا را در آن شبکه اجتماعی قرار دهیم و بعد مخاطبان را تشویق کنیم تا اصل مطلب را در سایت ببینند. البته یادتان باشد در شبکه ای مثل اینستاگرام این عمل جواب نمیدهد زیرا مخاطبان اینستاگرام علاقه ای ندارند از این فضا خارج شوند.

حتی ما میتوانیم محتوایی را توییت کنیم و در ترویج آن کمک کنیم.

حتی میتوانیم ترویج محتوا را از طریق ایمیل کاربرانمان انجام دهیم و بعد از اینکه ایمیل آنها را از طریق سایتمان دریافت کردیم ، در شرایط مختلف به ترویج محتوا بپردازیم.

در روش دیگر میتوانیم از طریق push به ترویج دهیم. باید در فرستادن pushها دقت کنیم و از این روش به درستی استفاده نماییم.

در روش دیگر هم میتوانیم از طریق پادکست به ترویج محتوا بپردازیم. یعنی میتوانیم بین صحبتهای خودمان در پادکست به تبلیغ محتواهای دیگر بپردازیم. حتی میتوانیم از افراد مختلفی که پادکست تولید می کنند بخواهیم که در صحبتهای خود از کسب ئ کار ما و محتوای ما صحبت کنند.

در روش دیگر میتوانیم از اینفلوئنسرها بخواهیم که محتوای ما را تماشا کنند و در صورتی که خوششان آمد آن را نشر دهند.

در روش دیگر میتوانیم از طریق تبلیغات آنلاین به ترویج محتوا بپردازیم. البته این روش بیشتر مناسب کسب و کارهای بزرگ است زیرا سرماه یشتری دارند.

در روش دیگر میتوانیم از طریق سئوی محتوا میتوانیم محتوای خودمان را بخوبی ترویج کنیم و حتی با استفاده از ابزار گوگل ادز میتوانیم محتوای خود را ترویج کنیم.

در روش دیگر میتوانیم به صورت آفلاین به ترویج محتوا بپردازیم. شرکت در همایش های مرتبط با کسب و کارمان و حتی معرفی با استفاده از بروشور و بنر ، سخنرانی در همایش ها و شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه ها میتواند به ترویج محتوای ما کمک کند.

در روش دیگر میتوانیم محتوای خود را با استفاده از کامنت نویسی در سایت ها و شبکه های اجتماعی انجام دهیم.

آیتم بعدی در ترویج محتوا ، استفاده از راهکارهای خلاقانه است مثلا برای قشر خاصی محتوا تولید کنیم و به عنوان یک منبع در آن قشر شناخته شویم.

حتی میتوانیم با تغییر فونت و همچنین ترکیب متن و صوت به ترویج محتوا بپردازیم.

امیدوارم که از مقاله و پادکست” روش های ترویج محتوا در فضای مجازی ” رضایت کامل داشته باشید.

برای موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به یک مشاور کسب و کار خبره و با تجربه است ، پس برای مشاوره با دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاور کسب و کارهای کوچک ، خرد و خانگی همین حالا اقدام کنید.

بنر مشاوره سایت دکتر میرمهیار میرصالح پور

 

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است