مشاور کسب و کار خانگی

در چند سال اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر کسب و کار های خانگی بودیم، اما بدون مشاور کسب و کار خانگی قادر به شروع کسب و کار خود نخواهیم بود. پیش از همه گیری کرونا اگر راجع به کسب و کار های خانگی صحبت میکردیم استقبال بسیار کمی را میدیدیم. اما پس از آن بسیاری از مردم به سمت کسب و کار های خانگی کشیده شدند.

مشاوره در برنامه ریزی، آموزش و اجرای طرح مورد نظر بسیار موثر است. مشاور کسب و کار خانگی، در ابتدا توانایی های شخصی کارآفرین را شناسایی کرده و سپس روشهای بازاریابی و توسعه استراتژی برای افزایش و جذب مشتری را بررسی خواهد کرد. در ادامه روش های فروش و روابط عمومی را به شما آموزش خواهد داد. همچنین تعیین بودجه برای شروع و برنامه ریزی مالی نیز از مشاور وظایف کسب و کار میباشد.

به دلیل اوج گرفتن قیمت اجاره مغازه، دفتر، کارخانه و… افراد محدودی می توانند این هزینه ها را پرداخت کنند. یکی از دلایل رونق کسب و کار خانگی همین مسئله میباشد. با توجه به حوزه تخصصی، شما بین ۱ ماه تا ۱ سال زمان لازم دارید تا به پختگی کامل برسید.

در زبان انگلیسی کسب و کار خانگی اصطلاحا (HBB Home Based Business) نامیده میشود. به شغل یا بیزینسی گفته میشود که شخص در منزل کار خود را انجام دهد و دفترش در خانه باشد.

تاریخچه لغوی اولین کسب و کار خانگی به سال ۱۹۷۸ باز میگردد. ماریون بر مقاله ای با عنوان ((زنان کارآفرین)) منتشر کرد. این مقاله مبنی بر اینکه زنان آمریکایی در منزل چه میکنند منتشر شد و در نهایت نزدیک به ۴۰ هزار خانم از مسائل و مشکلات خود درباره کسب و کار خود سخن گفتند.

کسب و کار خانگی

کسب و کار خانگی چیست؟

کسب و کار خانگی جزو جذاب ترین و پرطرفدار ترین شغل ها میباشد و بخش مهمی از اقتصاد هر کشوری است. روش های مختلفی برای شروع کسب و کار خانگی با بودجه کم وجود دارد. به عنوان مثال: راه اندازی کسب و کار تولیدی، اشتراکی، آموزشی و…

با پیشرفت کسب و کار اینترنتی یکی از روش های توسعه بازاریابی راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. این فروشگاه میتواند یک پیج اینستاگرامی باشد، یک وبسایت باشد و… برای فروش بیشتر روی یک نوع محصول تمرکز کنید.

یکی دیگر از مشاغل خانگی پر طرفدار فریلنسری میباشد. فریلنسر به معنی شخصی است که برای ارگان یا سازمان خاصی کار نمیکند و به صورت مستقل پروژه های خود را در منزل پیش میبرد.

برخی از عوامل مانع شروع کردن یک کسب و کار خانگی می شود. مانند ترس از قضاوت دیگران، استفاده نکردن از تجارب دیگران، صبور نبودن در کار، تقلید بدون آگاهی کامل، استفاده نکردن از مشاور راه اندازی کسب و کار، بهانه هایی از قبیل سن و…

راه اندازی کسب و کار خانگی

مشاوره کارآفرینی در منزل

کارآفرینی در منزل همانقدر که میتواند جذاب و هیجان انگیز باشد، با خطر ها و چالش های زیادی همراه است. ممکن است در طول مسیر بار ها با مشکلات و چالش های زیادی که پیش از شروع حتی به آنها فکر هم نمی کردید برخورده و حتی راه حل آن را ندانید.

فشار کار در برخی از موارد به حدی بالاست که در صورت نداشتن مشاور کارآفرینی در منزل ممکن است قادر به ادامه دادن نباشید یا با تصمیمات اشتباه به شدت ضرر کنید. لازم به ذکر است که کارآفرین هرچقدر در حوزه کاری خود تحقیق کرده باشد و با تجربه باشد، پاسخ برخی از سوالات را نمی داند و به کمک متخصصان نیاز دارد. مشاوران کارآفرینان در مواقعی که فرد کارآفرین در دوراهی یا چند راهی قرار میگیرد، ذهن فرد را سامان داده و کمک می کنند تا بهترین تصمیم را بگیرند.

بسیاری از افراد نیز به عنوان شغل دوم از کسب و کار خانگی استفاده میکنند. در ادامه به لیست برخی از مشاغل می پردازیم که مناسب آقایان و بانوان می باشد. مانند: ترجمه و ویراستاری، طراحی و پشتیبانی سایت، تبلیغات اینترنتی، تولید محتوا، فروشگاه آنلاین، کیک و شیرینی پزی، برنامه ریزی برای نوزاد، پرورش گل و گیاه ، طراح گرافیک، تولید زیورآلات و اکسسوری، تدریس دروس مختلف، آموزش موسیقی، فعالیت در زمینه ارز دیجیتال، ادمین شبکه های اجتماعی، مربی ورزش، سازنده ویدیو، سئو سایت، بلاگری و…

مشاور کارآفرینی در منزل به شما کمک میکند که با توجه به استعداد های خود با کمترین هزینه و برنامه ریزی دقیق بتوانید کسب و کار خانگی خود را آغاز کنید. اگر بدون هدف و برنامه ریزی کسب و کار خانگی خود را شروع کنید به احتمال زیاد پروژه شما با شکست مواجه خواهد شد.

مشاغل خانگی

مشاوره برای کسب و کار خانگی

مشاور کسب و کار خانگی نیز باید مانند مشاور کسب و کارهای کوچک در زمینه های مختلف دارای اطلاعات بوده و بتواند در مشاغل و حرفه های خانگی مشاوره های سازنده ای ارائه دهد. علت شکست بسیاری از کسب و کار های خانگی نداشتن تجربه و تخصص کافی در کار است، تمامی افراد موفق، نیاز به مشاور برای کسب و کار خانگی دارند.

 داشتن مشاور خوب مهم ترین عامل برای شروع کسب و کار خانگی است. مشاور کسب و کار خانگی با ایجاد انگیزه برای کارآفرین و برنامه ریزی دقیق مالی ریسک شروع کسب و کار شما را به پایین ترین حد ممکن می رساند. مشاور برای کسب و کار خانگی به شما کمک میکند تا هنگام برخورد با چالش های روبرو و بروز مشکلات آن ها را برطرف کند. کسب و کارهای کوچک ریسک کمتر و بازدهی بیشتری نسبت به کسب و کار های بزرگ خواهد داشت. برای شروع همین امروز اقدام کنید،  در ادامه می خواهیم به چند مورد از مزایای کسب و کار خانگی بپردازیم:

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه کسب و کار خانگی خود با ما در تماس باشید.