جذابیت های علمی برای مصرف کننده و اثر آن در فروش ( حوزه عسل )
در اکثر موارد در زمان فروش صنایع دستی نیز این مطلب بیان می گردد و یا اعلام ظرافت های این صنایع به دنبال افزایش ارزش آن هستند که البته در ایران با این حال آنچنان که باید به این مقوله پرداخته نمیشود و متاسفانه بهای کار دست و زحمات هنرمندان به قدر شایسته مورد حمایت قرار نمیگیرد مگر توسط توریستهای برخی کشورها که به دلیل تفاوت در ارزش پولی آنها تا حدودی بهای آن پرداخته خواهد گردید.
اما این موارد در محصولات کشاورزی و تولیدی نیز وجود دارد از جمله برنج که با مفهوم به رنج که شاید مصداق اولیه آن خم شدن کمر اکثر تولیدکنندگان پس از چند سال متمادی در تولید برنج و همزمانی پا و دست به صورت ساعات طولانی در آب است که پس از گذشت زمان منجر به بیماری های استخوانی در افراد می گردد.
عسل نیز از این قاعده مستثنا نیست و بنا داریم به بهانه روز زنبور عسل به برخی از این ویژگی های جذاب زنبور و زحمات تولید عسل که توسط این جاندار انجام میشود بپردازیم تا ارزش این ماده خوراکی را بیش از پیش درک نماییم.
برای درست کردن نیم کیلو عسل زنبورهای عسل بایستی شهد دو میلیون گل را جمعآوری و نزدیک به ۱۴۴ هزار و ۸۴۰ کیلومتر را پرواز کنند که برابر است با سه بار چرخش به دور کره زمین است. سرعت متوسط یک زنبور کارگر هنگام پرواز به سمت منبع غذا حدود ۱۵ تا ۲۰ مایل بر ساعت است و هنگام بازگشت و زمانی که زنبور شهد گل را حمل میکند این سرعت پایین آمده و ۱۲ مایل بر ساعت ۱۹ کیلومتر بر ساعت می رسد که نشان از فشار بار متحمل شده توسط زنبور برای این انتقال دارد و اینکه به دلیل همین مشقت یک زنبور عسل در طول عمر خود که حدود ۶ هفته است، که تقریباً تمام آن 6 هفته را مشغول کار است به اندازه یک دوازدهم قاشق غذاخوری عسل تولید می کند. این عسل حاوی تمامی موارد لازم برای حفظ حیات از جمله آب، مواد معدنی و آنزیم ها می باشد و عسل تنها غذایی است که حاوی پینوس سمبرین که آنتی اکسیدان با عملکرد مغز ارتباط مستقیم دارد.
این نوع اطلاعات که هم جنبه شگفت انگیز دارد و هم جنبه علمی و خواص غذایی را برای مصرف کننده آشکار می سازد کمک بسیار زیادی در تبلیغات و هم در پروموشن میکند و تولیدکنندگان را متمایز از سایر تولیدکنندگان می نماید.
پس برای معرفی محصولات در جهت بازاریابی ابتدا سعی کنید اطلاعات تولیدی خود را زیاد کنید.
در معرفی محصولات و اطلاعات جذاب همراه با آمار و ارقام استفاده کنید تا در ذهن مخاطب بمانید. مطمئن باشید این اطلاعات سبب به یادآوری برندتان در ذهن مخاطب می شود.
امیدوارم که از مقاله ” جذابیت های علمی برای مصرف کننده و اثر آن در فروش ( حوزه عسل ) ” رضایت کامل داشته باشید و از شما دعوت میکنم تا نظرات خود در رابطه با این مقاله را در بخش نظرات وارد نمایید.
برای موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به یک مشاور کسب و کار خبره و با تجربه است ، پس برای مشاوره با دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاور کسب و کارهای کوچک ، خرد و خانگی همین حالا اقدام کنید.