آشنایی با اقیانوس قرمز و اقیانوس آبی در کسب و کار

آشنایی با اقیانوس قرمز و اقیانوس آبی در کسب و کار

sobhan

دنیای کسب و کار از دو نوع بازار تشکیل شده که آنها را با عناوین اقیانوس آبی و اقیانوس قرمز می شناسیم در روز جهانی اقیانوس بر آن شدیم که آشنایی نسبی با این دو اقیانوس به زبان کاملا ساده داشته باشیم.

تعربف اقیانوس قرمز

منظور از اقیانوس قرمز بازارهایی هستند که قوانین و قواعد رقابت در آنها کامل شکل گرفته و برندها در اذهان شناخته شده و به شهرت رسیده اند. برای مثال صنعت نوشیدنی های گازدار مثال واضحی از یک اقیانوس قرمز است که برندهایی مثل کوکاکولا و پپسی در آن پیشتاز بوده و در کنار آنها شمار زیادی شرکت های کوچک به فعالیت می پردازند.

موفقیت در کسب و کار در اقیانوس قرمز به دلیل وجود رقبای قدرتمند سخت است و نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد که بسیاری از استارت آپ ها نمی توانند در این کارزار موفق شوند و طعم شکست را می پذیرند.

آشنایی با اقیانوس قرمز و اقیانوس آبی در کسب و کار

تعریف اقیانوس آبی

در اقیانوس آبی شرایط متفاوت است . بازار جدید و ناشناخته ای است که هنوز رقابت در آن شکل نگرفته است. در صنعت کسب و کار اینترنتی تاکسی های اینترنتی ، اسنپ مثال خوبی از این بازار است.

شما میتوانید برای مشاوره کسب و کار اینترنتی با ما در تماس باشید

در اقیانوس آبی به دلیل کم بودن تعداد رقبا و زیاد بودن مشتریان بالقوه ، مسیر موفقیت بسیار ساده تر از اقیانوس آبی می باشد.

چرا باید اقیانوس قرمز و اقیانوس آبی در کسب و کار را بشناسیم ؟

شناخت این اقیانوس ها به مفهوم دانستن آن است که سفر به آن به چه تجهیزات و استراتژی هایی نیاز دارد.

اگر بخواهیم به اقیانوس قرمز سفر کنیم باید استراتژی بازار رقابتی را در پیش بگیریم و اگر بخواهیم به اقیانوس آبی سفر کنیم استراتژی ایجاد بازار را نیاز داریم.در واقع اکثر افرادی که به اقیانوس آبی راه می یابند افرادی هستند که به تکنولوژی های موجود نگاه متفاوتی داشته اند و ایجاد ارزش نموده اند.

برخی به غلط فکر می کنند که دور شدن از مرزهای کسب وکار فعالیتشان، راه ورود به اقیانوس آبی است . این افراد تا حدی درست فکر می کنند ، آنها می بایست از طرز نگاه کردن به مشاغل خود دور شوند و درست دیدن امکانات و بهرمندی از توانایی های خود را در دستور کار قرار دهند و البته برای داشتن نگاه نو حتما باید علم و اطلاعات خود را همواره به روز نموده و از تکنولوژی ها و امکانات روز مطلع باشند.

آشنایی با اقیانوس قرمز و اقیانوس آبی در کسب و کار

نکته دیگر آنکه در اقیانوس آبی ، تمرکز بر جذب مشتری است اگر به اشتباه به دلیل عدم رقابت تمرکز خود را بر درآمدزایی ببریم، ورود دیگران به این عرصه را تسهیل کرده و ناگهان می بینید که کشتی کسب و کار شما به اقیانوس قرمز ورود کرده است بدون آنکه خودتان متوجه آن شده باشید.

ما پس از ورود به اقیانوس آبی و سفر به آن به شما تا رسیدن به یک برند محکم و قوی که در ذهن مخاطب حک شده باشید کمک می کنیم. برای اینکار جذب حداکثر مخاطبین حتی در ازای درآمد کم و اندک پیشنهاد اول ما به شماست. در این راستا چنانچه ایده خاصی در کسب و کارتان دارید ما در راسته بازار حامی شما هستیم که در اقیانوس آبی سفر خوب و پایداری را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

امیدوارم که از مقاله آشنایی با اقیانوس قرمز و اقیانوس آبی در کسب و کار رضایت کامل داشته باشید.

در صورتیکه نظری در مورد محتوای این مقاله دارید میتوانید در بخش نظرات تایپ کنید تا در این زمینه به تعامل بپردازیم.

بنر مشاوره سایت دکتر میرمهیار میرصالح پور

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاور کسب و کارهای کوچک ، خرد و خانگی و مدیریت شرکت یاس نوین پارسه

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است