نورومارکتینگ علم ناشناخته در بازاریابی و فروش

نورومارکتینگ علم ناشناخته در بازاریابی و فروش

sobhan

در این مقاله با مبحث ” نورومارکتینگ علم ناشناخته در بازاریابی و فروش ” در خدمت شما دوست عزیز و گرامی هستم.

نورومارکتینگ چیست ؟

نورومارکتینگ یکی از حوزه‌های جدید در بازاریابی است که از تکنولوژی پزشکی مانند عکسبرداری مغزی (FMRI) برای مطالعه بر روی واکنش مغز به محرک های بازاریابی استفاده می کند.

محققان از عکسبرداری مغزی استفاده می‌کنند تا دلیل و چگونگی تصمیم مشتری در مورد محرک ها را بفهمند و بدانند کدام قسمت مغز آنها را تحریک به اقدام مورد نظر خود می کند.

نورومارکتینگ علم ناشناخته در بازاریابی و فروش
امروزه بزرگترین چالش یک مدیر تولید، چه کارخانه و چه یک تولید خانگی، آن است که چگونه می‌توان در حالی که پول کمتری خرج می کنند نتیجه بهتری بگیرند.

تاریخچه نورومارکتینگ

اولین بار در سال ۱۹۹۰ گری زالتمن که استاد دانشگاه هاروارد بود به این مفهوم پی‌برد که شرکت‌هایی نظیر نستله ، جنرال موتور ، کوکاکولا و  پپسی از آن زمان تاکنون از این روش استفاده می کنند. هر شرکت تا زمانی موفق است که بفهمد ترجیح مصرف کننده چیست.

کاربرد نورومارکتینگ

فرضیه ساده نورومارکتینگ این است که مشتری ها ممکن است دروغ بگویند اما آمار نه.

از اصول نورومارکتینگ برای توسعه تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی و ساخت درست آنها استفاده می شود.

از آنجایی که تبلیغات اصولاً فرآیندی خلاقانه است نورومارکتینگ می تواند از طریق ارزش افزایی به وسیله فهم بهتر تاثیر تبلیغات بر روی افراد در تبلیغات موفقیت آنها اثرگذار باشد. این نکته را فراموش نکنیم که ترجیحات مشتری بیشتر به عادت ها ، تجربه شخصی و نظرات دیگران در مورد محصول و خدمات بستگی دارد.

تصمیمات خریدار کاملا لحظه‌ای بوده و شاید چندثانیه کاملاً عوض شود. تغییر نظر مشتری نیاز به اطلاعات جدید ندارد فقط کافی است با تغییر شرایط نظر مشتری را عوض کرد ( مثل  ترتیب معرفی محصولات )
اگر ما بتوانیم با علم نورومارکتینگ ذهن مشتریان را بهتر بشناسیم در نتیجه بهتر می توانیم بر آن مدیریت داشته باشیم.

توصیه هایی برای فروش بیشتر بر اساس نورومارکتینگ

در پایان چند توصیه بر اساس یافته‌های نورومارکتینگ در دنیا که آثار مثبت بر فروش دارند را به عنوان نمونه ذکر میکنم.و امیدوارم بتواند برای شما نیز مفید باشد.

1-     اطلاعاتی که تناقض و تضاد دارد را برجسته کنید . برای مثال اگر طراح دکوراسیون هستید به جای نمایش فرآیند پیاده سازی کار طرحتان, عکس ابتدا و انتهای کار را نشان دهید.

2-    اطلاعاتی که از طریق احساسات دریافت میشه را فعال کنید . برای مثال لواشک برای تست بگذارید یا کبابی هایی که هواکش را بر روی  خیابان تنظیم می کنند.

3-     اطلاعاتی که در مورد سود و زیان مخاطب باشد را بدهید.

4-    اطلاعات قابل لمس درک می‌شود.

5-    اطلاعاتی که در اول و آخر به مشتری می‌دهیم مهم است . در واقع مخاطب در ۴ ثانیه اول به برداشت و قضاوتی از شما می کند به زبان ساده گفته می شود برخورد اول مهم است.

6-    اطلاعات بصری را جدی بگیرید بالای ۶۰ درصد اطلاعاتی که به مغز منتقل می‌شود از طریق چشم است تصاویر در بازاریابی اهمیت زیادی دارد آنها را جدی بگیرید.

امیدوارم که از مقاله ” نورومارکتینگ علم ناشناخته در بازاریابی و فروش ” رضایت کامل داشته باشید و از شما دعوت میکنم تا نظرات خود در رابطه با این مقاله را در بخش نظرات وارد نمایید.

بنر دکتر میرمهیار میرصالح پور

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاور کسب و کارهای کوچک ، خرد و خانگی و مدیریت شرکت یاس نوین پارسه

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است