بازاریابی درون گرا مهمترین شیوه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها

بازاریابی درون گرا مهمترین شیوه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها

sobhan
امروز قصد داریم تا یکی از شیوه های بازاریابی با نام “بازاریابی درون گرا” یا inbound marketing را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که این مقاله برای تولیدکنندگان کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها مفید باشد.

بازاریابی درونگرا چیست

تعریف بازاریابی درون گرا

اگر مجموعه فعالیت های شما به گونه ای باشد که نخستین بار مشتری احساس کند که به سراغ شما آمده و شما به سمت او نرفته اید، بازاریابی شما از جنس درونگرا است. برای مثال مخاطب شما در یک شبکه اجتماعی به دنبال یک موضوع خاص به شما می رسد.

در کسب و کارهای خرد و خانگی برای آنکه بخواهیم در بازار فروش داشته باشیم، نیاز به بازاریابی داریم. در بازاریابی هدف ما این است که کاری کنیم که توجه افراد به ما جلب شود یا توجه آنان را جلب نماییم. در حالت اول نیاز به فکر بیشتری داریم و در حالت دوم نیازمند پول بیشتری می باشیم.
بازاریابی درونگرا چیست

فرض کنید که شما می خواهید یک عسل بفروشید. برای این کار ابتدا روشهای تشخیص عسل قلابی از اصل را تهیه و منتشر می کنید و از این طریق مشتری جذب صداقت و تعهد شما می گردد. این مخاطب اگر قصد خرید عسل داشته باشد، حتماً سراغ شما می آید. این یک نمونه از بازاریابی درون گرا است.

مراحل اصلی بازاریابی درون گرا

بازاریابی درون گرا 4 مرحله دارد:
1-  جذب کردن
2- تبدیل
3- نهایی کردن
4- خوشحال کردن

تعریف “جذب کردن” در بازاریابی درون گرا

مرحله اول جذب کردن است. یعنی یک غریبه را به بازدید کننده تبدیل کنیم. این کار را می توان از طریق بلاگ نویسی که ابتدایی ترین کار است، شروع نمود. در این رابطه می بایست کلمات کلیدی کسب و کار خودمان را بشناسیم و از آنها در بلاگ ها استفاده کنیم.

از موارد دیگر، استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب و مشتری بالقوه است. شبکه های اجتماعی برای افزایش ترافیک سایت و آگاهی از برند به شدت موثرند. تبلیغات کلیکی از دیگر موارد جذب کردن به شمار می
آید.

بازاریابی درون گرا

تعریف “تبدیل” در بازاریابی درون گرا

مرحله دوم، تبدیل بازدیدکننده به سرنخ فروش است.

این ارتباط می تواند از طریق قرار دادن چت در کنار وبسایت یا طراحی لندینگ پیج های مختلف و متعدد انجام دهیم.

تعریف “نهایی کردن” در بازاریابی درون گرا

مرحله سوم نهایی کردن است. ما حالا باید این سرنح ها را آماده خرید کنیم. ابزارهای آن نظیر ایمیل مارکتینگ است.

تعریف “جلب رضایت” در بازاریابی درون گرا

مرحله چهارم، جلب رضایت و خوشحالی مشتری است. اینکه بتوانید تجربه مثبتی از خرید خود را در ذهن مشتری ایجاد کنید، یک موفقیت بزرگ است.

تعریف بازاریابی برون گرا

وقتی صحبت از بازاریابی درون گرا می شود مشخص است که بازاریابی برون گرا هم داریم.

بازاریابی برونگرا نامی است که ما به روش های سنتی بازاریابی می دهیم.

این روش شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیو، تبلیغات پرینتی مانند بروشورها است. در واقع در این شیوه، ما به دنبال مشتری می رویم.

گام های تبدیل از بازاریابی برون گرا به بازاریابی درون گرا

برای آنکه رویکرد خود را از برونگرایی به درونگرایی تغییر دهیم، چند قدمی می بایست برداریم:

  1.  تعیین مخاطب هدف
  2. شناخت نیازهای محتوایی مخاطبان
  3. تجزیه و تحلیل رقبا
  4. برنامه ریزی و تدوین استراتژی محتوا
  5. تدوین تقویم تولید محتوا
  6. تولید محتوا
  7. انتشار محتوا در کانال های مناسب
  8. بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو
  9. ارزیابی عملکرد محتوا

مهمترین تفاوت های بازاریابی درون گرا و بازاریابی برون گرا

  • بازاریابی درون گرا بسیار کم هزینه تر می باشد.
  • این نوع بازاریابی بازدهی بالاتری از تبلیغات دارد.
  • بازاریابی درون گرا قابل اندازه گیری دقیق است.
  • در این نوع از بازاریابی تعامل با مشتری ها بیشتر می شود که نشان دهنده وفاداری است.

اگر کسب و کار کوچک دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از روش است.

بنر دکتر میرمهیار میرصالح پور

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاور کسب و کارهای کوچک ، خرد و خانگی و مدیریت شرکت یاس نوین پارسه

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است