[lwptoc]
تعداد شعب مک دونالد در جهان
از لحاظ تعداد شعبه در جهان، مکدونالد با داشتن بیش از ۳۳ هزار شعبه، بزرگتر از کینگ برگر ، آربی ، وندی و کبول است.
تعداد کارمندان مک دونالد
تعداد کارمندان مک دونالد در سراسر دنیا یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می باشد که از جمعیت کشورهایی نظیر اسلونی، مقدونیه و بحرین بیشتر است.
مک دونالدی ها هر سال یک میلیون آمریکایی را استخدام می کنند و بر اساس آمار از هر ۸ کارمند آمریکایی، یک نفر کارمند مک دونالد است.
مک دونالد بزرگترین کارفرمای بخش خصوصی در بریتانیا است.
معروفیت برندینگ مک دونالد
از لحاظ معروفیت برندینگ، طبق یک نظرسنجی، نشان مک دونالد در بین مردم بیش از صلیب به رسمیت شناخته شده است.
میزان استفاده از مک دونالد
روزانه یک درصد از کل جمعیت جهان در رستوران های زنجیره ای مک دونالد غذا می خورند و آنها قصد دارند همه جهان را فرا گیرند بطوریکه یکی از برنامههای پیش روی تحول در صنعت غذا ، حضور مک دونالد می باشد.
دو نمونه از برندینگ مک دونالد
مک دونالد روزانه یک شعبه در چین افتتاح می کند تا بتواند فراگیری خود را طبق برنامه افزایش دهد.
مکدونالد به کودکان نیز توجه بسیار دارد و در هر شعبه ای که بتواند مکانی را برای بازی کودکان ایجاد مینماید و نکته جالب در این موضوع آن که مک دونالد بزرگترین توزیع کننده اسباب بازی در سراسر دنیاست.
حال دانستن این مطالب چنانچه نتواند کمکی به حال کسب و کار ما داشته باشد، صرفاً توانسته به اطلاعات عمومی ما اضافه نماید.
ما قصد داریم حجم بالایی از نکات طلایی از این برند مطرح را برای کسب و کارهای کوچک خود بیابیم تا بتواند به ما در رسیدن به موفقیت کمک نماید.
اهمیت برنامه ریزی در مک دونالد
برندی مانند مک دونالد توجه ویژه ای به برنامهریزی و رصد برنامه و سعی و کوشش جهت رسیدن به برنامه خود دارد، پس مک دونالد هم باشی باید برنامه دقیق خود را داشته باشید.
اهمیت برندینگ در مک دونالد
در حوزه برندینگ باید توجه نمود که مک دونالد به هیچ موضوعی از سازمان خود بی تفاوت نبوده و به همه موضوعات از جمله بستهبندی، استانداردسازی تولیدات در شعبات، نظارت دقیق در استخدام، نظارت بر تولیدات، همه و همه حساس بوده و این نشان میدهد برای برنده شدن، مهم ترین موضوع دقت نظر برای اهداف برند خود است.
اهمیت رضایتمندی مشتریان در مک دونالد
مکدونالد نمونه کامل برای رضایتمندی مشتریان است چرا که میداند یکی از آسیب ها برای مشتریان فرزندان کوچک در رستوران هستند که نه آن غذا ها برایشان مفید است و نه این که اجازه به والدین می دهند که بتوانند از محصول نهایی آن رستوران لذت ببرند لذا تا جایی که توانسته از طریق مکان بازی، سعی به حل این مشکل می نماید.
نتیجه نهایی از بررسی الگوهای رقابتی مک دونالد
مکدونالد به ما میآموزد حتی اگر برندی باشید که از هر ۸ نفر در کشوری مانند آمریکا یک نفر در مجموعه شما استخدام باشد، می توان به صنایع به ظاهر غیر مرتبط متصل شد و ارقام خیره کنندهای ایجاد نمود; همانطور که مک دونالد به حوزه توزیع اسباب بازی پرداخت.
میل به پیشرفت مرحله به مرحله ای در مک دونالد موضوع خیرهکنندهای است. مک دونالد پس از این رشد خیره کننده اولاً میل به برنامه های بالاتر دارد و ثانیاً تمام توان خود را در رسیدن به این پیشرفت میگذارد و هرگز به این میزان پیشرفت اکتفا نمیکند. این موضوع سبب جلوگیری از ایستا بودن مجموعه و رو به زوال بودن می شود. مک دونالد برای خود هدف های بزرگ تعیین می کند، با قدم های کوچک به آن می رسد و مجدداً اهداف بزرگتری را برای خود در نظر میگیرد.
ما هم می توانیم این موارد را در کسب و کارمان مد نظر بگیریم و با پیاده سازی درست گام ها، به آنها دست یابیم.