مشاوره کسب و کار کوچک

در مورد کسب و کار کوچک چه میزان آگاهی دارید؟ مشاور کسب و کار کوچک چیست؟ این کلمات را امروزه در اینترنت و شبکه های اجتماعی حتما شنیده اید، این موضوعات، مواردی هستند که مواقع رو به رو شدن با آنها، شاید برایتان سوال شود که کسب و کار کوچک به چه نوع مشاغلی اطلاق میشود؟ در سال 2020 در ایالات متحده آمریکا گردش مالی برای موضوع مشاوره کسب و کار بیش از 64 میلیارد دلار بوده است. از این رقم هنگفت نتیجه میگیریم که این موضوع برای کشورهای توسعه یافته چقدر میتواند حائز اهمیت باشد. از این رو اگر به دنبال رشد کسب و کار خود هستید، بهتر است از یک تیم حرفه ای و با تجربه به اهداف خود شکل دهید.

مشاور کسب و کار کوچک

مشاور کسب و کار کوچک چه کاری انجام می دهد؟

یک مشاوره کسب و کار کوچک می تواند مسئولیت های مختلفی داشته باشد. مشاور مورد نظر ممکن است برای کسب و کار شما چیزهایی مانند یک طرح تجاری، استراتژی فروش، برنامه بازاریابی یا کمپین های روابط عمومی را طراحی کنند. مشاوران کسب و کار معمولا در زمینه های خاصی از جمله حسابداری، عملیات، منابع انسانی، مدیریت، بازاریابی و روابط عمومی تخصص داشته باشند. 

فعالیت های که این مشاوران انجام می دهند بسیار گسترده است به همین دلیل نمی توان تمام آنها را برای یک کسب و کار در نظر گرفت. البته باید در نظر داشته باشید که هر مشاور کسب و کار کوچک، به صورت مستقل بر روی فعالیت های شمار تمرکز خواهد داشت و نسبت به فعالیت های شما، استراتژی های مناسب را در نظر خواهد گرفت. در ادامه برخی از فعالیت هایی که یک مشاور برای کسب و کار کوچک انجام می دهد را برای شما بازگو کرده ایم:

مشاوره برای کسب و کار کوچک

چرا به مشاور کسب و کار کوچک نیاز داریم؟

اطلاع از آخرین متد های کسب و کار خود
اطلاع از آخرین متد های کسب و کار خود
اطلاع از آخرین متد های کسب و کار خود
اطلاع از آخرین متد های کسب و کار خود

چه زمانی از مشاور کسب و کار استفاده کنیم؟

بهتر است از لحظه شروع با مشاور کسب و کار در ارتباط باشیم اما در غیر این صورت، مواقع بروز هرگونه از مشکلات زیر هرچه سریع تر با ما در تماس باشید:

دو ویژگی کسب و کار کوچک

هرکاری با توجه به وسعتش مشتریان خودش را دارد، با توجه به آنکه راه اندازی کسب و کار کوچک به مراتب راحت تر است، رسیدن به بازدهی نیز سریعتر انجام میشود و از طرفی سود خوبی در کسب و کار های کوچک نهفته است، زیرا خرده فروشی به مراتب راحت تر از عمده فروشی میباشد.

مشاوره کسب و کارهای کوچک

روش های راه اندازی کسب و کار کوچک

1

ارزیابی خودتان

تنها داشتن یک ایده کافی نیست بلکه باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید. برای موفقیت در کار قبل از هرچیز باید از خودتان بپرسید آیا توانایی برنامه ریزی برای ایده ذهنی خود را دارم؟ سپس اگر جواب این سوال مثبت بود ادامه دهید.

2

پرورش دادن ایده ها

به دنبال کسب و کار جزئی نباشید از همان اول به فکر توسعه کسب و کار خود باشید. (به کم قانع نباشید)

3

آزمایش ایده ها

ایده های خود را آزمایش کنید ببینید آیا میشود به واقعیت نزدیکشان کرد آیا مردم به خدماتی که می خواهید ارائه دهید احتیاج دارند؟
سعی کنید ایده شما برای مردم مفید واقع شود

4

نوشتن طرح کسب و کار

  • داشتن طرح کسب و کار به پیشرفت و رسیدن به اهدافتان کمک میکند.
  • یک خلاصه اجرایی برای کسب و کار خودتان بنویسید.

5

ثبت نام تجاری

نام تجاری خود را هر چه سریع تر به ثبت برسانید.

6

کسب اطلاعات راجع به کسب و کار

در رابطه با بازار کسب و کار خود تحقیق کنید رقبای خود را بشناسید، مشتریان علاقمند را بیابید و برای ارتقای کسب و کار خود تلاش کنید.

7

برنامه ریزی مالی

  • تعیین سرمایه لازم برای اجرای عملیات.
  • برنامه ریزی برای میزان درآمد احتمالی.

8

سرمایه گذاری مناسب را پیدا کنید

برای شروع شما خواه ناخواه نیاز به استفاده از وام ها، کمک های مالی و سرمایه گذاران دارید، سعی کنید سرمایه گذاری نزدیک به نیاز های خود پیدا کنید تا به راحتی کار خود را پیش ببرید.

9

ساختار قانونی داشته باشید

نوع شرکت خود را تعیین کنید از خود بپرسید شرکت خصوصی برای شما لازم است یا مشارکتی با افراد دیگر، سهامی عام یا شرکت تعاونی کدام یک مورد نیاز شماست؟

10

انتخاب نام برای کسب و کار خود

در انتخاب نام کسب و کار خود به شدت فکر کنید یک نام جذاب باعث میشود که کار شما در ذهن مشتری نقش ببندد.

11

خرید بیمه مناسب

برای کارمندان و ساختمانی که در آن مستقر هستید بیمه مناسب در نظر بگیرید تا از مشکلات ناشی از آسیب های غیر مترقبه جلوگیری کنید.

12

محل کارتان را مشخص کنید

محل کارتان را جوری انتخاب کنید که تمامی انتظارات شما را برآورده کند و در دسترس مشتریان باشد.

13

اشتراک گذاری ایده ها

از دوستان و خانواده خود کمک بگیرید و ایده های خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

14

عصبانی نشوید

همه چیز از ابتدا طبق خواسته شما پیش نخواهد رفت ایرادات را یکی یکی بیابید و برای رفع آنها تلاش کنید، عصبانیت شما را از هدف خود دور خواهد کرد.

15

انجام سریع خدمات

رضایت مشتری از مهمترین اهداف شماست، در صورت انجام سریع خدمات، اجتماعی از مشتریان خواهید داشت که بازخورد های ارزشمندی را به شما خواهد داد.

16

بالاتر از حد انتظار باشید

سعی کنید برای مشتری بالاتر از حد انتظار ظاهر شوید، اینگونه مشتریان را به خود وفادار خواهید کرد.

17

از رقابت نترسید

در رابطه با رقیب خود بدگویی نکنید، فقط در راه اهداف خود پیش بروید تا هرچه سریع تر به هدف خود برسید، به یاد داشته باشید رقیب قوی باعث پیشرفت شما خواهد شد.

18

تبلیغات مجازی و سنتی

اهمیت شبکه های اجتماعی را در نظر داشته باشید و در کنار آن از اهمیت تبلیغات دهان به دهان غافل نشوید.

19

وب سایت مناسب

امروزه تمامی افراد قبل از انجام کار خود در گوگل به دنبال نیاز های خود میباشند، پس برای سایت خود وب سایت مناسب در نظر بگیرید و از خدمات سئو برای دیده شدن استفاده کنید.

20

داشتن همکاران مناسب

از افرادی استفاده کنید که تجربه کافی را در حوزه کسب و کار شما داشته باشند تا در رسیدن به اهدافتان به شما کمک کنند.

21

داشتن صداقت در کار

اگر تمامی موضوعات را با کارکنان خود در میان بگذارید اطمینان داشته باشید به شما در حل مسائل کمک خواهند کرد، پس تمام موضوعات مهم را قبل از آنکه به گوششان برسد، خودتان با آنها به اشتراک بگذارید.

22

مدتی از تفریحات خود بکاهید

اگر تمامی تمرکز خود را روی کار بگذارید قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت پس بهتر است مدتی تمام زمان خود را فقط به کار اختصاص دهید.

23

فقط به توصیه دیگران حتی مشاور کسب و کار اکتفا نکنید!

با توجه به تمامی توصیه های بالا کسی که در انتها می تواند صلاح و صواب خود را تشخیص دهد کسی جز شما نیست، مسئولیت تمامی کار ها را به عهده بگیرید تا به اهدافتان برسید.

نتیجه گیری

با توضیحات اجمالی که برای شما عزیزان ارائه دادیم، بهتر است برای رشد هرچه سریع تر و سرعت بخشیدن به اهداف خود از مشاوره کسب و کار های کوچک بهره ببرید و اجازه دهید همیشه یک مربی سکاندار تیم شما در دریای متلاطم بازار باشد.

مشاوران مختلفی در زمینه کسب و کارهای کوچک، مشاوره ارائه می کنند. اما شما باید فردی را انتخاب کنید که چندین کسب و کار کوچک را راه اندازی و به موفقیت رسانده است. دکتر میر مهیار میرصالح پور می تواند در این زمینه تجربیات خود را به صاحبان کسب و کار انتقال دهد.

هر فردی که به تازگی قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارد، می تواند از خدمات مشاوره کسب و کار کوچک وب سایت دکتر میر مهیار میرصالح پور استفاده کند. مشاوره می تواند راهنمای جامعی برای راه اندازی کسب و کار شما باشد.