مدیریت پروژه در کسب و کار کوچک
مدیریت پروژه به معنی بررسی پارامترهای مختلف اعم از زمان، هزینه، کنترل روند کار و کنترل استانداردهای حاکم بر فعالیت آن حوزه میباشد. کاربرد مدیریت پروژه این است که باعث می شود تا همه کارها انجام شود و کار به درستی و بدون بروز هیچ مشکلی ادامه پیدا کند و از مسیر خودش خارج نگردد. کسب و کار کوچک متوسط و بزرگ هم ندارد.
شرایط مدیریت پروژه:
• زمان کافی
• منابع مالی کافی
• منابع انسانی مناسب
• دانش مدیریت ریسک
• ارتباطات
• دانشگاه کنترل کیفیت
مراحل گام به گام در مدیریت پروژه:
1- آغاز پروژه به نحو عالی
2- برنامه ریزی دقیق و صحیح برای ادامه روند پروژه
3- تولید محصول یا انجام کار محوله
4- نظارت و کنترل مستمر بر روند انجام پروژه
5- تکمیل پروژه و پایان کار
مهمترین کاربرد مدیریت پروژه:
• گرفتن تصمیم درست و صحیح
• مقابله برای حل مشکلات
• تغییر دادن شرایط سخت به نفع پروژه
• تحلیل و بررسی قرار دادن شرایط پروژه
• ایجاد شرایط ارتباط با شرکتهای خارجی و داخلی
• ایجاد نظم و هماهنگی در پروژه
• بهرهمندی از دانش، مهارت و تکنیک های لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب
کلام آخر در مدیریت پروژه:
اگر کسب کار خانگی، خرد و کوچک است، اگر یک، دو یا چند نفر هستید حتماً یک نفر را در نقش مدیریت پروژه بگذارید و اگر تنها هستید، خودتان کار مدیریت پروژه را انجام دهید.
مدیریت پروژه در یک کلام از تمامی هدر رفت ها از جمله زمان، انرژی، نیروی انسانی، سرمایه و غیره جلوگیری می نماید.
دریافت مشاوره های تخصصی رایگان
امیدوارم که از مقاله “مدیریت پروژه در کسب و کار کوچک ” رضایت کامل داشته باشید. در پایان از شما دوست عزیز و گرامی میخواهم که هرگونه نظر خود را در رابطه با این مقاله در بخش نظرات وارد نمایید.
برای موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به یک مشاور کسب و کار خبره و با تجربه است ، پس برای مشاوره با دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاور کسب و کارهای کوچک ، خرد و خانگی همین حالا اقدام کنید.