مدیریت پروژه در کسب و کار کوچک

مدیریت پروژه در کسب و کار کوچک

sobhan

مدیریت پروژه در کسب و کار کوچک

 مدیریت پروژه به معنی بررسی پارامترهای مختلف اعم از زمان، هزینه، کنترل روند کار و کنترل استانداردهای حاکم بر فعالیت آن حوزه می‌باشد. کاربرد مدیریت پروژه این است که باعث می شود تا همه کارها انجام شود و کار به درستی و بدون بروز هیچ مشکلی ادامه پیدا کند و از مسیر خودش خارج نگردد. کسب و کار کوچک متوسط و بزرگ هم ندارد.

مدیریت پروژه در کسب و کار کوچک

شرایط مدیریت پروژه:
•     زمان کافی
•     منابع مالی کافی
•    منابع انسانی مناسب
•    دانش مدیریت ریسک
•    ارتباطات
•    دانشگاه کنترل کیفیت

مراحل گام به گام در مدیریت پروژه:
1-     آغاز پروژه به نحو عالی
2-    برنامه ریزی دقیق و صحیح برای ادامه روند پروژه
3-    تولید محصول یا انجام کار محوله
4-    نظارت و کنترل مستمر بر روند انجام پروژه
5-    تکمیل پروژه و پایان کار

مهمترین کاربرد مدیریت پروژه:
•     گرفتن تصمیم درست و صحیح
•    مقابله برای حل مشکلات
•    تغییر دادن شرایط سخت به نفع پروژه
•    تحلیل و بررسی قرار دادن شرایط پروژه
•    ایجاد شرایط ارتباط با شرکت‌های خارجی و داخلی
•    ایجاد نظم و هماهنگی در پروژه
•    بهره‌مندی از دانش، مهارت و تکنیک های لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب

کارشناس و مشاور اقتصادی

کلام آخر در مدیریت پروژه:
اگر کسب کار خانگی، خرد و کوچک است، اگر یک، دو یا چند نفر هستید حتماً یک نفر را در نقش مدیریت پروژه بگذارید و اگر تنها هستید، خودتان کار مدیریت پروژه را انجام دهید.

 مدیریت پروژه در یک کلام از تمامی هدر رفت ها از جمله زمان، انرژی، نیروی انسانی، سرمایه و غیره جلوگیری می نماید.

دریافت مشاوره های تخصصی رایگان

امیدوارم که از مقاله “مدیریت پروژه در کسب و کار کوچک ” رضایت کامل داشته باشید. در پایان از شما دوست عزیز و گرامی میخواهم که هرگونه نظر خود را در رابطه با این مقاله در بخش نظرات وارد نمایید.

برای موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به یک مشاور کسب و کار خبره و با تجربه است ، پس برای مشاوره با دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاور کسب و کارهای کوچک ، خرد و خانگی همین حالا اقدام کنید.

بنر مشاوره سایت دکتر میرمهیار میرصالح پور

 

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است