کسب و کار خرد و خانگی حلقه مفقوده اقتصاد

کسب و کار خرد و خانگی حلقه مفقوده اقتصاد

sobhan

امروزه کسب و کارهای خرد و خانگی از بخش های حیاتی و ضروری فعالیت های اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب می شوند.

ایجاد کسب و کار خانگی از نظر شغل ، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات ، رفع محدودیت ها ، رفع بیکاری جوانان و غیره موجب تنوع و دگرگونی زیادی در عرصه اجتماعی و اقتصادی هر کشور می شود.

از آنجایی که راه اندازی آن با هزینه های حداقلی انجام می گردد این مشاغل انعطاف پذیری بسیاری بالایی دارند.

دکتر میرمهیار میرصالح پور مدیریت بازاریابی و فروش

در تمامی دنیا خصوصا در کشورهای توسعه یافته از ویژگی های فوق الذکر در راستای هم افزایی با صنایع بزرگ استفاده و اغلب نیز به موفقیت های بزرگی رسیده اند به طوری که امروزه پدیده “تولید بدون کارخانه” مسئله ی ناشناخته ای نیست.

نوع نگاه کشورهای توسعه یافته بدین صورت است که تک تک واحدهای کوچک مانند واگن های یک قطار به لوکوموتیو صنایع بزرگ متصل شده اند که اولا سبب کاهش هزینه و رقابت پذیری و ثانیا سبب ایجاد اشتغال پایدار خانگی می گردند.

در کشور ایران این نوع تولیدات با مشکلات عمده ای نظیر بروکراسی های شدید اداری، قیمت تمام شده بالا ، عدم کیفتی در بسته بندی، همه و همه سبب گردیده که متاسفانه اینگونه تولیدات از عمر کوتاهی برخوردار باشند، در حالیکه تک تک این عوامل را می توان به صورت مناسب مدیریت نمود.

اگر برای تولیدات خرد و خانگی یک سرخوشه تولیدی جهت ارائه یک استاندارد مناسب که منتج از بازار باشد ایجاد گردد و تولیدات مطابق آن استاندارد انجام پذیرد، در این صورت جمع آوری آن امکان پذیر است و حتی تهیه نهاده تولیدی آن نیز با قیمت تمام شده بسیار کمتر قابل تهیه خواهد بود و نتیجه قیمت نهایی کالا نیز کاملا قابل رقابت در بازار می گردد.

دکتر میرمهیار میرصالح پور مدیریت بازاریابی و فروش

ازطرف دیگر وقتی برای هر منطقه تولید سرخوشه ایجاد شد با جمع آوری تولید و حجیم نمودن آن تولیدات ، بسته بندی نمودن آن نیز توجیه اقتصادی پیدا می نماید و برای آن تولید نیز می توان به راحتی بازاریابی و فروش و حتی صادرات انجام داد .تجربه ای که در دنیا انجام گردیده و کشور ایران نیز با توجه به ویژگی های اقلیمی و منابع اولیه خام مناسبی که دارد به راحتی می توان با یک مدیریت دقیق و برنامه ریزی شده انجام پذیرد.

البته باید گفت که هم اکنون نیز این تجربه در ایران نیز انجام گردیده و نیازمند کار هم افزای بزرگی است که با عزم همگانی و روحیه جهادی می توان در سال 1398 نیز انتظار داشت که سبب رونق تولید و اشتغال پایدار گردد . دو مفهومی که شاید بتوان گفت که امروزه تبدیل به اصلی ترین نیاز اقتصادی کشور نیز می باشد.

از سوی دیگر در دنیایی بر مبنای دیجیتال فاصله ی مردم با کالا یک کلیک یا چند صدم ثانیه در شبکه های اجتماعی است. لذا امروزه این نکته سبب تقویت بنگاه های کوچک و خرد است نسبت به زمانی که این کارگاه ها به دلیل عدم بودجه هرگز نمی توانستند خود را به مردم کشور ، استان و یا حتی شهرستان خود بخوبی  معرفی کنند.

دکتر میرمهیار میرصالح پور مدیریت بازاریابی وفروش

از آنجایی که مشکل اساسی هر تولیدی نیز بازار است و با توجه به ویژگی این نوع از تولیدات به نظر می رسد این مشکل نیز مرتفع گردیده و تولیدکنندگان از یک بستر مناسب در جهت معرفی کالای خود برخوردارند، لذا یک عزم ملی می تواند در جهت حمایت از این کارگاه ها و حمایت از تولیدات داخلی با کاهش بروکراسی و آموزش دقیق این تولیدکنندگان در امر بازاریابی و فروش در سال رونق تولید ، به این امر مقدس جامع عمل پوشاند و کار را از حالت شعار تبدیل به عمل نمود.

امیدوارم که از مقاله “کسب و کار خرد و خانگی حلقه مفقوده اقتصاد ” رضایت کامل داشته باشید. در پایان از شما دوست عزیز و گرامی میخواهم که هرگونه نظر خود را در رابطه با این مقاله در بخش نظرات وارد نمایید.

بنر دکتر میرمهیار میرصالح پور

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاور کسب و کارهای خانگی و مدیریت شرکت یاس نوین پارسه

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است