تاثیر تولید محتوا در بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

تاثیر تولید محتوا در بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

sobhan

در این مقاله بسیار کاربردی و مهم با مبحث ” تاثیر تولید محتوا در بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی ” در خدمت شما هستم.

[lwptoc]

در کسب و کارهای خرد و خانگی از آنجایی که سکوی فیزیکی جهت بازاریابی و فروش بسیار با مشکل مواجه است. لذا فضای اینترنتی و مجازی می تواند راهکاری بسیار مناسب برای پوشش این خلاء در کسب و کارهای کوچک باشد.

تولید محتوا در کسب و کار خرد و خانگی

اهمیت بازاریابی دیجیتال بر اساس تولید محتوا

گزارش های آماری در سال 2018-2017 نشان می دهد طی 5 سال اخیر تراکنش آنلاین از 570 میلیون تومان درسال 1392 به 1/1 میلیارد تومان در کشور ایران رسیده و کاربران اینترنت در موبایل از 7 میلیون تومان در سال 1393 به 62 میلیون تومان در سال 1397 رسیده اند که نشان می دهد که بازار اینترنتی و مجازی با چه شیب تندی در حال پیشرفت می باشد.

البته پراکنش و رواج این بازار درتمام کشور به صورت متوازن نبوده و در تهران بعنوان بالاترین و پر مخاطب ترین بازار تا سیستان و بلوچستان بعنوان کم مخاطب ترین بازار می توان دریافت کرد که پراکنش متوازنی در بازار مجازی وجود ندارد ولی آمار و ارقام نشان از پیشرفت و جامعیت این بازار به طور قطع در دهه آینده می دهد.

بازار مجازی جزء لاینفک بازارهای مورد توجه کسب و کارهای خرد وخانگی می باشد که از آنجایی که از عوامل مهم بازاریابی و فروش مجازی در این نوع از کسب و کارها تولید محتوا می باشد در این مقالات سعی گردیده به صورت نظامند و گام به گام به مبحث تولید محتوا بپرازد.

تولید محتوا در کسب و کار خرد و خانگی

اهمیت آگاهی رسانی در بحث تولید محتوا

اینکه از میان آگاهی مردم از تولیدات خانگی تا مرحله ای که مردم خریدار محصولات ما گردند و فروش اتفاق بیافتد. چه مراحلی و چه محتواهایی می بایست صورت پذیرد. از دیدگاه محتوا به آن می پردازیم.

به نظر می رسد یکی از مهمترین وظایف محتوا، آگاهی رسانی باشد که در دل این آگاهی رسانی می بایست ویژگی های محصول و مزایای آن نیز بیان گردد.

در واقع شاید بتوان گفت اولین محتوایی که برای هر کسب و کاری شاید لازم به نظر برسد تهیه راهنمای محصولی است که بگوییم که چرا باید مصرف کننده محصول ما را انتخاب نماید.

نحوه به کارگیری آگاهی رسانی در بازاریابی و فروش

از آنجایی که شاید راهنمای محصولی مهمترین و ابتدایی ترین گام تولید محتوا در شبکه مجازی باشد. با نگاهی دیگر میتوان دریافت که قبل از تولید هر محصولی به دلیل آنکه جهت فروش به پاسخ این سوال نیاز داریم می بایست قبل از تولید به آن فکر کرده و پاسخ به این سوال را بیابیم و در صورتی که به جواب مطمئن از آن نرسیدیم ، تولید را آغاز ننماییم.

تولید محتوا در کسب و کار خرد و خانگی

پس راهنمای تولیدی را با نگاه آگاهی بخشی به مشتری می بایست در قالب چند جمله در کنار محصولات خود قرار دهیم. و این محتوا را با زبان های مختلف در قالب متنی ، بروشوری ، تصویری ، صوتی در اختیار مشتریان قرار دهیم تا در صورت نیاز مشتری ، منجر به خرید گردد.

پس نکته دوم و مهم آن است که آن ویژگی ها حتما می بایست به یک نیاز مشتری پاسخ دهد تا سبب خرید مشتری گردد .

پس برای هر کالایی در گام اول تولید محتوا، یک راهنمای محصولی تهیه نمایید. و این امر حتی المقدور قبل از تولید ، انجام پذیرد. و به دیگر زبان قبل از تولید به فکر بازاریابی و فروش محصول خود چه در فضای فیزیکی و خصوصا در دنیای امروزی در فضای دیجیتال باشید.

تولید محتوا

تاثیر گزارش گیری در بحث تولید محتوا

استفاده از گزارش از این جهت حائز اهمیت است که دو کاربرد اساسی دارد:
1- میتوان از گزارش در جهت بهبود کاری در زمینه تولید محتوا دست یافت
2- استخراج برخی گزارش ها در سامانه مجازی می تواند کمک کند تامشتریان بیشتر و بهتر از محصولات ما آگاهی یابند.

در زمینه کاربرد اول آنکه اصولا بطور مخصوص در مراحل اول هر گونه تولید محتوایی می بایست به صورت کامل و دقیق گزارش گیری گردد تا بتوان دریافت که نوع نگاه مشتریان به این محتوا ها چگونه است و بر اساس آن اصلاح محتوا صورت پذیرد.

تولید محتوا

یک کاربرد عمیق دیگر تهیه گزارش در تولید محتوا در زمینه نرخ بازدید و یا استقبال از محصول به روایت آمار و ارقام است که در جهت تبلیغ محصول می توان از آن استفاده نمود.

پس در کل می توان گفت یکی از وظایف اصلی تولید کننده محتوا آن است که هر محتوایی را به دقت زیر نظر داشته و میزان بازدید، نحوه استقبال مخاطب از محتوا را بداند که البته استخراج و دریافت نظر مخاطبان نیز مقوله ای است که می بایست به صورت تخصصی در مقالات دیگر به آن پرداخت.

بوم کسب و کار چیست؟

کاربرد اساسی دیگر آن است که از آمار و ارقام و گزارش روند بازدید می توان در تبلیغات و تولید محتوا برای هر محصول استفاده فراوان برد و حتی در برند سازی برخی محصولات نیز کاربرد اساسی دارد و سرمایه گذار را بر آن می دارد که اولا نیاز مشتری چیست و ثانیا برای چه عاملی می بایست سرماهی گذاری کند تا به سود دهی و رضایت مشتری دست یابد.

سخن نهایی اینکه در تولید محتوا حتما از گزارش گیری غافل نشوید و دیگر آنکه از گزارشات فقط در جهت اصلاح تولید محتوا استفاده ننموده و به دیگر کاربردهای آن نیز دقت نمایید.

امیدوارم که از مقاله “تاثیر تولید محتوا در بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی ” رضایت کامل داشته باشید. در پایان از شما دوست عزیز و گرامی میخواهم که هرگونه نظر خود را در رابطه با این مقاله در بخش نظرات وارد نمایید.

بنر دکتر میرمهیار میرصالح پور

دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاور کسب و کارهای کوچک ، خرد و خانگی و مدیریت شرکت یاس نوین پارسه

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است