امروزه با ورود گوشیهای هوشمند و دیدهشدن کالا ها در فضای موبایل، علاوه بر رعایت اصول آموزشی مرتبط با آن نظیر سئو (به مفهوم در صفحات اول جستجو گرها ظاهر شدن) نیازمند رعایت اصول بهینهسازی موبایل نیز هستیم. همچنین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ نیز بهجهت نمایش وبسایتها توسط گوشیهای هوشمند ابعاد وسیعتری پیدا کرده است. در این شماره تولیدکنندگان و خوانندگان را با ترفندهای دیجیتال مارکتینگ برای افزایش ترافیک سایت آشنا خواهیم کرد.
اگر به دنبال بالا رفتن میزان بازدید وبسایت خود هستید، ترفندهای دیجیتال مارکتینگ راهکار مناسبی برای تبلیغات آنلاین میباشد. شما از این طریق میتوانید در کوتاهترین زمان ممکن مشتریان بالقوه را به سایت خود وارد کنید. در حقیقت دیجیتال مارکتینگ راهکاری مناسب برای کسبوکارهای کوچک در تمامی زمینهها میباشد.تا اولا دیده گردند و ثانیا به نحوی دیده شوند که مورد انتخاب قرار گیرند.
اگر شما صاحب کسبوکار کوچکی هستید میتوانید با داشتن یک وبسایت و استفاده از ترفندهای دیجیتال مارکتینگ به بالا رفتن بازدید سایت خود کمک کرده و در زمانی کوتاه به فروشی بالا دست پیدا کنید.و بزرگترین مشکل کسب و کار عمومی که نبود سکوی فروش می باشد را برطرف نمایید. در این راه می بایست چند گام برداریم.
گام اول : محتوای مفید و با ارزش تولید کنید.
قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید بهتر است برای موضوعات مختلف اولویتبندی داشته باشید تا محتوای تولید شده برای مخاطب مفید و موثر باشد. محتوای تولید شده باید ارزشمند باشد. این محتوا میتواند به شکلهای مختلف تولید شود. استراتژی تولید محتوا مستقیما براساس کار شما تعیین میشود. اما آنچه که دارای اهمیت میباشد این است که این محتوا برای مخاطب دارای ارزش باشد. محتوای باارزش میتواند مشتری بالقوه را به یک مشتری ثابت و بالفعل تبدیل نماید.
لذا با یک استراتژی مناسب شما میتوانید با بالا بردن بازدید وبسایت نسبت به برندسازی کسبوکار خود اقدام نمایید. یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا میتواند در جهت تولید محتوا و همچنین پاسخ سوالات مشتریان گام برداشته، بهنحوی که مشتریان برای یافتن پاسخ سوالات خود وارد وبسایت شما شوند. انتشار محتوای خود در شبکههای اجتماعی یکی از ترفندهای دیجیتال مارکتینگ است که به بالا رفتن بازدید سایت خود کمک میکند.
فقط توجه داشته باشید که با لینکدهی صحیح مشتریان را به سمت وبسایت خود هدایت کنید. برای تولید محتوا، برنامهریزی زمانبندی شده داشته باشید. میتوانید براساس موضوع وبسایت و کسبوکار خود تولید محتوا را بهصورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه انجام دهید. این کار تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما خواهد داشت. زمانیکه شما در سایت خود فعال هستید و براساس زمانبندی مشخص نسبت به انتشار محتوا اقدام میکنید، میتوانید سوالات کاربران را بررسی و به آنها پاسخ دهید. همچنین براساس نیاز مشتریان خود اقدام به تولید محتوا کنید.
گام دوم: معرفی محتوا های تولید شده مناسب به همراه محصولات مختلف ازطریق تلفن همراه:
تقریبا بیشتر افراد دسترسی به تلفن همراه و یا وسایل دیجیتال دیگر مانند آیپد و تبلت را دارند. شما میتوانید با استفاده از تبلیغات پیامکی محتوا و محصولات و خدمات خود را به سایرین معرفی نمایید. در این پیام کوتاه شما میتوانید لینک وبسایت خود را نیز قرار دهید تا افراد در صورت دسترسی به اینترنت بهراحتی با کلیک بر لینک ارسالی به سایت شما هدایت شوند. تبلیغات از طریق پیامک یکی از سریعترین راهها جهت معرفی خدمات و محصولات میباشد.
گام سوم. معرفی خدمات و محصولات از طریق شبکههای اجتماعی:
بازاریابی بدون حضور در شبکههای اجتماعی با موفقیت چندانی روبهرو نخواهد بود. از این رو راهکارهای موفقیت در شبکه های اجتماعی را به شما معرفی میکنیم .باید بدانید که تعداد زیادی از مشتریان در شبکههای اجتماعی حضور داشته و شما میتوانید با یک استراتژی صحیح از این روش برای معرفی برند خود استفاده نمایید.
در بین شبکههای اجتماعی میتوان به تلگرام و اینستاگرام بهعنوان دو شبکه اجتماعی موفق در زمینه تبلیغات نام برد که امکان تبلیغات ویژه برای مدیران کسبوکار را دارد. نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال غیرقابلانکار است.
اینستاگرام یکی دیگر از شبکههای اجتماعی پرطرفدار بوده که بعد از فیسبوک دارای مخاطبین زیادی است. امکان استوری در اینستاگرام نیز فضای مناسبی برای درج تبلیغات میباشد. برای گرفتن نتیجه بهتر در اینستاگرام میتوانید از گزینه هایلایت استوری استفاده کنید. توجه داشته باشید که استوریها بعد از 24 ساعت حذف میشوند. اما استوریهای خود را بعد از ذخیره، هایلات کنید تا به صورت دائمی در بخش بالایی اکانت شما قرار بگیرد و مخاطبین شما در هر زمانی امکان دسترسی به آنها را داشته باشند.
گام چهارم. استفاده از ویدئو مارکتینگ
ویدئوها میتوانند تاثیر بسیار زیادی در بازدید سایت شما داشته باشند. همچنین با استفاده از پخش زنده، مخاطبین شما در جریان فعالیتهای شما قرار میگیرند کافی است بدانید مخاطبانتان چه کسانی هستند و بیشتر انها را چگونه و در کجا می توان یافت برای مثال اگر کسب و کار ما تهیه دستبند های زنانه و مردانه است بهترین مخاطبان ما دختر ها و پسران جوان و نوجوان و بیشتر در اینستاگرام و در ساعات مخصوصی حضور دارند که میتوان محتوای مناسب در بند یک را از طریق درست و در زمان درست در اختیارشان قرار داد.
گام پنجم: بازاریابی از طریق ارسال پست الکترونیک
ارسال ایمیلهای تبلیغاتی یکی دیگر از کارهایی است که میتوانید برای معرفی سایت خود در جهت بالا بردن میزان بازدید سایت از آن استفاده نمایید. ایمیلهای تبلیغاتی باید شامل ارائه راهنماییهای لازم و فرایند تهیه و خرید محصولات باشد.
همچنین باید محصولات جدید را بهصورت مختصر معرفی کرده و لینک مربوط را نیز در انتهای متن ارسال نمایید. از این طریق مشتریانی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول و یا خدمات شما دارند میتوانند به صفحه مورد نظر هدایت شوند. بازاریابی دیجیتالی بهصورت مداوم در حال بهروز رسانی بوده و مهم است که شما بتوانید با این جریان در حرکت باشید و یا در سایتتان بخواهید مشتریان ایمیل خودشان را وارد کنند
گام ششم: بازاریابی از طریق پرسش و پاسخها
در وبسایت خود احتمالا به سوالات زیادی برخورد میکنید. پاسخ مناسب میتواند تاثیر مثبتی بر بازدید سایت شما داشته باشد. اما توجه داشته باشید که به مخالفت با پاسخهای مخالف نپردازید. سعی کنید با منطق و در کمال آرامش به متنهای منفی پاسخ دهید.
همچنین شما میتوانید از پاسخهای مثبت استفاده کنید و در پی پیدا کردن ارتباط بین پاسخهای مشابه باشید. این راه میتواند به شما موضوعات مورد نیاز برای تولید محتوا را نشان دهد. اگر سوالی مطرح شده که پاسخ آن نیاز به تفسیر دارد میتوانید برای آن تولید محتوا کنید و در پاسخ به آن پرسش لینک مربوطه را ارسال نمایید. سعی کنید پاسخها را پرشور و باانرژی ارسال کنید. اگر موضوعات خشک و بیروح هستند شما میتوانید با ارسال پاسخهایی که درونمایه طنز دارند، این پاسخها را جذابتر نمایید.
گام هفتم: منابع رایگان برای ثبت نام
ثبت نام رایگان میتواند روشی مناسب در جهت بازاریابی دیجیتالی باشد. شما میتوانید با قرار دادن ثبت نام در سایت خود از اطلاعات کاربران جهت ارسال ایمیلهای تبلیغاتی استفاده نمایید. فقط توجه داشته باشید که مردم صرفا به دنبال استفاده از امکانات رایگان یک سایت نیستند و انتظار مشاهده محتوای ارزشمند دارند.
جمع بندی:
این نکات و هفت گام هیچگونه تقدم و تاخری ندارد و حتی شاید بتوان گفت بهتر است برخی بند های آن همزمان انجام گردد بنابراین در کسب و کار های خانگی از آنجا که به طور معمول با سرمایه کم روبرو هستند توصیه ما آن است که اولا قبل از اجرای هر بند در صورت نیاز از مشاوره رایگان شرکت یاس ویا وب سایت تخصصی راسته بازار (www.rastebazar.ir)استفاده نمایند و سپس مبلغی را برای این حوزه هزینه کنند و این را بدانند که سرمایه بدون برنامه ریزی دقیق و به تنهایی باعث پیشرفت در کسب و کار نمی گردد و زمانی که با هدفمندی ترکیب میگردد سبب رونق میشود.
امیدوارم که از مقاله “ترفندهای دیجیتال مارکتینگ جهت افزایش بازدید ویژه کسب و کار خرد و خانگی ” رضایت کامل داشته باشید. در پایان از شما دوست عزیز و گرامی میخواهم که هرگونه نظر خود را در رابطه با این مقاله در بخش نظرات وارد نمایید.
برای موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به یک مشاور کسب و کار خبره و با تجربه است ، پس برای مشاوره با دکتر میرمهیار میرصالح پور ، مشاور کسب و کارهای کوچک ، خرد و خانگی همین حالا اقدام کنید.