کارآفرینی با سرمایه کم

کارآفرینی با سرمایه کم

sobhan

شما همیشه برای راه اندازی یک کسب و کار به سرمایه زیادی نیاز ندارید در واقع در این مقاله میخواهیم به شما بگوییم که کارآفرینی با سرمایه کم هم امکان پذیر است. شما حتی می توانید با بودجه کم یا بدون بودجه کسب و کار خود را شروع کنید ما به شما راه ها و نکات مهم درباره کارآفرینی با سرمایه کم را معرفی خواهیم کرد. صاحب کسب و کار خود بودن و راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم ممکن است در ابتدا ایده ای دور از ذهن به نظر برسد، اما غیر ممکن نخواهد بود. در ادامه به این سوال خواهیم پرداخت که

چگونه با سرمایه بسیار کم کسب و کار راه اندازی کنیم؟

برای پاسخ به اینکه چگونه با سرمایه بسیار کم کسب و کار راه اندازی کنیم باید گفت که مطمئن باشید که برای شروع و گسترش هر کسب و کاری، به چیزی بیش از پول نیاز خواهید داشت. شما برای فهمیدن چگونگی استفاده از سرمایه های جدید کسب و کار خود برای رشد احتمالاً به شرکا، سرمایه گذاران و یک برنامه محکم نیاز خواهید داشت. اما، وقتی تازه شروع می خواهید کاری را شروع ‌کنید، بهتر است از کارآفرینی با سرمایه بسیار کم شروع کنید.

اگر قصد دارید یک فروشگاه باز کنید که در آن کالاهای دست ساز خود را بفروشید، همیشه می توانید با فروش آنها به دوستان و خانواده شروع کنید. می توانید نام و نشانی برای کارآفرینی با سرمایه کم خود نزد دیگران بدست آورید و بازخورد اولیه را دریافت کرده و در جهت بهبود آن قدم بردارید. حتی در ادامه می توانید کارهای خود را در یک وب سایت شخص ثالث به صورت آنلاین بفروشید. پس از آن هم می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه بیندازید و خود به فروش ادامه دهید.

اگر نگران این هستید که چگونه می توانید راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم راه اندازی کنید، در اینجا چند ایده وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم آینده خود را از همین حالا شروع کنید.برای آشنایی با کسب و کارهای کوچک با سرمایه کم، در اینجا کلیک کنید.

کارآفرینی با سرمایه کم با مهارت های شخصی

شروع کارآفرینی با سرمایه کم

برا پاسخ به اینکه چگونه کارآفرینی با سرمایه کم کنیم ابتدای باید لیستی از موانعی که سر راه شما قرار تهیه کرده و آن ها را برای رسیدن به کسب کارتان بدارید اغلب آسان است. اما تهیه فهرستی از فرصت‌هایی که درست در مقابل شما هستند، اغلب سخت‌تر است. اگر فکر راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم شما را می‌ترساند. دست از کار بکشید و در مورد کارهایی که می‌توانید بدون داشتن پول انجام دهید فکر کنید.

چه چیزی برای کارآفرینی با سرمایه بسیار کم ضروری است؟

آیا می توانید یک صفحه اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود ایجاد کنید؟ یا، آیا برای شما منطقی تر است که محصولات خود را برای فروش در سایتی مانند دیوار یا شیپور قرار دهید؟ آیا برای شما منطقی تر است که بازاریابی خود را بر روی Canva طراحی کنید؟ آیا می توانید مهارت ها،محصولات و یا سایر منابع خود را به جای پرداخت پول با شخص دیگری مبادله کنید؟

اینترنت منبعی عظیم از اطلاعات است که می توان آنچه را برای شروع کارآفرینی با سرمایه بسیار کم خود نیاز دارید، اغلب به صورت رایگان در آن پیدا کنید. فهرستی از آنچه برای کارآفرینی با سرمایه کم نیاز دارید تهیه کنید و سپس در مورد جایگزین های رایگان آن در اینترنت تحقیق کنید. برخی از راه های رایج برای صرفه جویی در هزینه عبارتند از:

  1. حسابداری: در یکی دو سال اول کسب و کارتان، ممکن است نیازی به استخدام یک حسابدار برای این کار نداشته باشید. در عوض می توانید خانواده یا دوستان خود را برای این کار در نظر بگیرید. حتی ممکن است خودتان این کار را انجام دهید و هزینه ای را برای اینکار پرداخت نکنید.
  2. بیمه کسب و کار: اگر در راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم شما موردی در زمینه مسئولیت وجود نداشته باشد یا کارمند نداشته باشید، ممکن است در کوتاه مدت به این مورد نیاز نداشته باشید. با این حال، داشتن آن در درازمدت خوب است زیرا از دارایی های شخصی شما در صورت شکایت یا وجود محصولات معیوب و شکایت محافظت خواهد کرد.
  3. حساب‌های چندگانه شبکه های اجتماعی و برنامه‌های بازاریابی عجیب و غریب: شاید شما برای انجام بازاریابی خود، ایده های خوبی داشته باشید و خود اقدام به انجام این امور کرده باشید، در این صورت هم در هزینه تبلیغات و بازاریابی خود صرفه جویی کرده‌اید.

صرفه جویی موقت در هزینه های اضافی

صرفه جویی موقت در هزینه

هنگام راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم خود، میزان هزینه و درآمدی که احتمالاً به دست خواهید آورد را به دقت بررسی کرده و حساب کنید. سپس، در مورد اینکه چقدر طول می کشد تا شاهدی بدست آوردن سود در کارآفرینی با سرمایه بسیار کم خود باشید واقع بینانه نظر دهید. معمولاً حداقل شش ماه طول می کشد تا شروع به دیدن سود در کسب و کار خود کنید. هدف خود را، صرفه جویی در هزینه های حداقل شش ماهه زندگی خود قرار دهید تا بتوانید هزینه های لازم برای کارآفرینی با سرمایه کم خود را بدست آورید.

از دوستان و خانواده خود پول قرض بگیرید

به یاد داشته باشید، شما درخواست صدقه نمی کنید. از دوستان و خانواده خود نمی خواهید که از ایده کارآفرینی با هزینه کم شما حمایت کنند. شما طرح و برنامه یک کارآفرینی با سرمایه کم را دارید و کارآفرینی با سرمایه بسیار کم شما محکم است. شما در مسیر رسیدن به اهداف خود برای کسب و کارتان قدم گذاشته اید و باید در مسیر رسیدن به اهداف خود قدم گذارید. به همین دلیل است که هنگام قدم گذاشتن در این راه باید به نزدیک‌ترین افراد خود رجوع کنید. انواع حمایت ها و مشاوره هایی که خانواده و دوستان می توانند ارائه دهند:

  1. توصیه های کاربردی یا استراتژیک تجاری: خانواده و دوستان شما می توانند صاحبان مشاغل کوچک یا کارآفرین باشند. تجربیات، موفقیت ها، آزمایش ها و گرفتاری هایشان را از آنها بپرسید و از آن ها درس بگیرید. حتی ممکن است شما با موقعیت های بسیار مشابهی در آینده مواجه شوید.
  2. حمایت مالی: آنها ممکن است مستقیماً به شما پول بدهند تا بخواهند با شما در ایده هایتان شریک شوند.
  3. شبکه سازی: ممکن است افرادی را بشناسند که در این صنعت تجربه دارند. این افراد می توانند به تنهایی مشتری، مشاور و سرمایه گذاری برای شما در کارآفرینی با سرمایه کم باشند.
  4. مشتریان بالقوه: خانواده و دوستان می توانند اولین مشتریان شما باشند.

در نهایت، فروش محصولات خود را با آنها تمرین کنید. بازخورد بخواهید. توجه کنید که اگر خانواده‌تان می‌توانند حمایت مالی ارائه کنند، مطمئن شوید که همه چیز را یادداشت کنید و مشخص کنید که چه زمانی قرض آن ها را پس خواهید داد. به عنوان نکته پایانی، حتی می‌توانید از یک پلتفرم تأمین مالی جمعی برای تشویق افراد اطرافتان به جهت شبکه سازی برای ورود به این حوزه استفاده کنید.

ساختار تجاری در کسب و کار و نکات مهم درباره کارآفرینی با سرمایه کم

مالکیت انفرادی، مشارکت عمومی، شرکت با مسئولیت محدود و … ممکن است اصطلاحات ساختار قانونی باشند که باید آن ها را بدانید و  درک کنید. به عنوان یک استارت آپ، لازم نیست بدانید که ساختار کارآفرینی با سرمایه کم شما در 10 سال آینده چگونه خواهد بود. با این حال، برای شما مفید خواهد بود که بدانید ساختار شما در سال های  آینده چگونه باید باشد. این موضوع به این دلیل است که بتوانید کسب و کار خود را به درستی ساختار دهید. به احتمال زیاد، اگر بتوانید کسی را متقاعد کنید که با شریک و همکار شود، کارآفرینی با سرمایه کم تان را به عنوان مالکیت انفرادی یا شراکتی ادامه خواهید کرد. برای آشنایی با بوم کسب و کار، در اینجا کلیک کنید.

دانستن نوع واحد تجاری که می‌خواهید به آن تبدیل شوید، و اینکه چگونه مسئولیت را به اشتراک می‌گذارید. بر نقشه راه، برنامه‌ریزی مالی و شاید حتی نام کسب‌وکار شما تاثیر بگذارد.

دریافت وام برای کارآفرینی با سرمایه بسیار کم

دریافت وام

در ادامه برای پاسخ به این سوال که چگونه با سرمایه بسیار کم کسب و کار راه اندازی کنیم باید گفت. اگر به دنبال سرمایه بیشتری هستید و با بودجه کمی کار می کنید، درخواست وام کسب و کارهای کوچک را در نظر بگیرید. بانک ها انواع مختلفی از وام های کسب و کار کوچک را به مشتریانی ارائه می دهند که به دنبال جریان نقدی اضافی یا پول برای سرمایه گذاری هستند. اعتبار تجاری می تواند اعتبار بالاتری نسبت به اعتبار شخصی داشته باشد، بنابراین حتما بر هزینه های خود نظارت داشته باشید و اعتبار مالی خود را بالاتر ببرید. شما میتوانید از خدمات مشاور کسب و کار کوچک دکتر میرصالح پور به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید.

توجه به کمک های مالی برای کارآفرینی با هزینه کم بهتر است

حقیقتاً، در راه کارآفرینی با سرمایه کم، کمک های بلاعوض برای مشاغل کوچک همیشه ساده ترین راه برای دریافت نیست. اما، هنگامی که کارآفرینی با سرمایه کم خود را راه‌اندازی کردید (هرچقدر هم که کوچک باشد)، می توانید به طور جدی برای دریافت کمک های بلاعوض تلاش کنید. همیشه به یاد داشته باشید که کمک های بلاعوض معمولاً درخواست های خاصی را در پی خود دارند.

سوالات متداول در مورد راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

کارآفرینی

تحقیقات در مورد بازار چقدر برای یک کار آفرینی با هزینه کم موفق مهم است؟

 برای یک کارآفرینی با سرمایه کم موفق تحقیقات در مورد بازار بسیار مهم است. تحقیقات در مورد بازار دارای 7 نوع فعالیت مختلف است که می تواند بینش مفیدی در مورد رقبا، پایگاه مشتری، بازار هدف و ترجیحات مصرف کننده ارائه دهد. تجزیه و تحلیل خوب بازار به شما این امکان را می دهد که نوع تجارتی را که در بلندمدت و کوتاه مدت اداره می کنید را بهتر درک و مدیریت کنید.

آیا مجوز کسب و کار مهم است؟ و اگر هست چطور باید آن را دریافت کرد؟

مجوزهای کسب و کار مهم هستند زیرا از نظر قانونی به شما اجازه می دهند به صورتی محلی یا منطقه ای کسب و کار خود را انجام و گسترش دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است